#در_خانه_میمانیم

#شکست_کرونا_مردم_همدلی

#کرونا_را_شکست_میدهیم

#رعایت_بهداشت_فردی

 

مدیر کمیته اطلاع‌رسانی ستاد مدیریت کرونا خراسان جنوبی گفت: با وجود کاهشی بودن تعداد مبتلایان به کرونا، وضعیت همچنان شکننده است و در صورت تداوم نیافتن رعایت پروتکل‌ها، احتمال اوج‌گیری مجدد بیماری وجود دارد.

ناصر نبی‌زاده در شصت و هشتمین نشست کمیته اطلاع‌رسانی و تبلیغات شورای اطلاع‌رسانی استان خراسان جنوبی و کمیته اطلاع‌رسانی ستاد استانی مدیریت کرونا به افزایش تعداد شهرهای نارنجی استان نسبت به هفته گذشته اشاره کرد و افزود: اهمیت رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی با توجه به در پیش بودن انتخابات و ضرورت حضور حداکثری مردم در این رویداد مهم، دوچندان می‌شود.

وی گفت: در راستای توجه عمومی جامعه به این موضوع و اقناع‌سازی مردم، تاکید بر رعایت دستورالعمل‌ها و پرهیز از دورهمی‌های خانوادگی و غیرخانوادگی و سفرها، امری ضروری است.

مدیرکل فرهنگ و  ارشاد اسلامی خراسان جنوبی به تعطیلات نیمه خرداد اشاره کرد و افزود: انجام ندادن سفرهای غیرضروری در این ایام با هدف جلوگیری از گسترش بیماری و افزایش تعداد بستری‌ها اهمیت بسیاری دارد.

وی اظهار داشت: درخصوص سفرهای ضروری نیز ستاد ملی مقابله با کرونا حتما تصمیم‌هایی خواهد گرفت و ستاد استانی نیز به تبعیت اجرا خواهد کرد.

نبی‌زاده با اشاره به تغییرات گروه‌های شغلی متناسب با رنگ‌بندی‌ها گفت: در جلسه اخیر ستاد استانی، تامین ماسک و سایر لوازم حفاظت فردی مورد نیاز دستگاه‌های اجرایی از تولیدکنندگان داخل استان مورد تاکید قرار گرفت.

وی تاکید کرد: دستورالعمل‌های مرتبط با تجمعات در ستادهای انتخاباتی نیز در حال آماده‌سازی است و پس از ابلاغ هر گونه اقدامی در این ستادها باید براساس دستورالعمل‌ها انجام شود.

مدیر کمیته اطلاع‌رسانی ستاد استانی مدیریت کرونا از رسانه‌های استان درخواست کرد با بهره‌گیری از اطلاعات کافی و شعارهای سازمان جهانی بهداشت، مردم را به استفاده از واکسن کرونا ترغیب کنند تا جامعه هرچه زودتر به سطح ایمنی مناسب برسد.

خراسان جنوبی از هفته دوم فروردین امسال وارد موج چهارم کرونا شد به طوری که اواخر فروردین ماه هفت شهرستان این استان در وضعیت قرمز (خیلی پرخطر) قرار گرفت.

براساس مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا محدودیت‌های جدید متناسب با رنگ‌بندی شهرستان‌ها از ۲۱ فروردین امسال همزمان با سراسر کشور در خراسان جنوبی آغاز شد و با افزایش رعایت پروتکل‌های بهداشتی موارد ابتلا به کرونا و بستری بیماران کرونایی در هفته‌های اخیر روند نزولی به خود گرفته است.

خراسان جنوبی ۱۱ شهرستان دارد و در حال حاضر ۶ شهرستان این استان در وضعیت نارنجی و پنج شهرستان در وضعیت زرد است.