فرماندار خوسف با اشاره به سرمایه‌گذاری در طرح‌های اشتغالزا، گفت: ۱۳ طرح اشتغالزایی در شهرستان خوسف تا پایان سال به بهره‌برداری می‌رسد.

محمد شفیعی، در حاشیه برگزاری تور رسانه در شهر خوسف اظهار کرد: شهرستان خوسف در زمینه‌های مختلف دارای ظرفیت‌های بسیار خوبی است که با استفاده از این ظرفیت‌ها می‌توان رونق تولید و اشتغالزایی را در شهرستان به ارمغان آورد.

وی افزود: طی سال رونق تولید و با پیگیری‌های انجام شده طرح‌های بسیار خوبی در زمینه اشتغالزایی طی سال گذشته شروع شده و میوه این طرح‌ها در سال جاری به ثمر می‌نشیند.

فرماندار خوسف گفت: ۱۳ طرح اشتغالزایی در زمینه‌های صنعت، گردشگری، دامداری و کشاورزی تا یایان سال به بهره‌برداری می‌رسد.

شفیعی خاطرنشان کرد: سال گذشته دو طرح بسیار بزرگ شامل ؛کارخانه چدن خاوران و نیروگاه خورشیدی به بهره‌برداری رسیده است که امیدواریم فازهای بعدی سرمایه‌گذاران خارجی در شهرک شهید رحمانی شام فولاد، ‌نورد و میلگرد به زودی افتتاح شود.

فرماندار خوسف با اشاره به اینکه بیشترین میزان جذب سرمایه‌گذار خارجی در استان در شهرستان انجام شده است، اظهار کرد: ظرفیت‌ها و معرفی آن‌ها به جذب سرمایه‌گذاران کمک بزرگی کرده است.

شفیعی افزود: اشتغال نیروهای نیروهای جوان یکی از دغدغه‌های بسیار مهم در کشور و استان است که توانسته‌ایم با اجرای طرح‌ها و پروژه‌های بسیار مهم، مشکلات اشتغال در شهرستان و قسمتی از مرکز استان را مرتفع کنیم.

فرماندار خوسف با اشاره به اینکه ظرفیت معادن در توسعه اشتغال در شهرستان، خاطرنشان کرد: ۳۷ معدن ظرفیت خوبی است که می‌تواند به توسعه اشغال کمک شایانی کند.

وی ادامه داد: پنج معدن با خایر بسیار خوب طلا در شهرستان وجود دارد که در این راستا برای استحصال و ایجاد کارخانه‌های فرآوری دو معدن طلای کودکان و شادان بیش از ۴۴۳ میلیارد ریال تسهیلات اشتغالزایی روستایی مصوب شده و قسمتی از تسهیلات پرداخت شده است.

فرماندار خوسف بیان کرد: عناب به عنوان یکی از محصولات استراتژیک شهرستان با سطح زیر کشت ۱۶ هزار هکتار و تولید بیش از ۴۰ هزار تن عناب بیشترین سطح زیر کشت در استان و کشور را دارد.

شفیعی افزود: یکی از مشکلات اساسی وجود دلال‌ها و خام‌فروشی محصولات کشاورزی و به خصوص عناب در شهرستان است که در راستای فرآوری عناب و سایر عملیات اجرایی احداث محصولات کشاورزی پنج واحد فرآوری محصولات کشاورزی در شهرستان شروع شده و امیدواریم این واحدها تا پایان سال به بهره‌برداری کامل برسد.

وی افزود: دهکده گیاهان دارویی جهاد دانشگاهی با تحقیق بر روی ارقام مختلف عناب و سازگاری آن با آب و هوا و اقلیم تحقیقات بسیار ارزشمندی انجام داده است.

شفیعی بیان کرد: یکی از مشکلات پیشروی توسعه و فروش عناب، بازاریابی، برندسازی و استفاده از ظرفیت‌های فضاهای مجازی برای فروش محصولات کشاورزی است.

وی ادامه داد: عملیات اجرایی ساخت اولین مجموعه کشتارگاه صنعتی استان نیز با ظرفیت ۵۰۰ راس دام سبک، ۵۰ راس دام سنگین و ۵۰ قطعه شتر مرغ در هر شیفت کاری آغاز شده است.

فرماندار خوسف گفت: با توجه به اینکه شهرستان خوسف دارای بیش از ۳۰۰ هزار راس دام سبک، ۱۴ هزار نفر شتر ، ۴۵ واحد شتر مرغ است با راه‌اندازی این کارخانه قسمتی از مشکلات فروش آن‌ها کاسته خواهد شد.

وقتی موانع سرمایه‌گذاری برداشته می‌شود

شفیعی با اشاره به راه‌اندازی آزمایشی کارخانه بنتونیت با سرمایه‌گذاری ۱۰۰ میلیارد ریالی در خوسف گفت: میزان اشتغال این واحد به صورت مستیم ۲۰ نفر است و با راه‌اندازی فازهای دو، سه و چهار این کارخانه به اعتباری بالغ بر ۴۰۰ میلیارد ریال نیاز است.

وی گفت: کارخانه‌های هیدروکربن با سرمایه‌گذاری ۵۰ میلیارد ریال، قیر، ایزوگان و وکیوم با سرمایه‌گذاری ۱۰ میلیارد ریال، پارس بتن با ۲۳.۱ میلیارد ریال،‌ راهدار صنعت ۴۱ میلیارد ریال و تولید کرک، چرم ۷۹ میلیارد ریال، از دیگر پروژه‌های مهم در دست احداث در شهرستان است.

فرماندار خوسف بیان کرد: بخش جلگه ماژان شهرستان به دلیل نبود برخی از زیرساخت‌ها در بحث سرمایه‌گذاری دارای مشکلاتی را دارد که با اجرای عملیات گازرسانی به این بخش قسمتی از مشکلات در حال مرتفع شدن است.

شفیعی با اشاره به نامگذاری سال توسط مقام معظم رهبری، افزود: برای حمایت از سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی تمام دستگاه‌های اجرایی نهایت همکاری های لازم را انجام خواهند داد.