استاندار خراسان جنوبی گفت: هنر مدیران کل و کارشناسان آنان و مجموعه خانواده دولت این است که با حرکت جهادی و بین مردم بودن مشکلات را شناسایی و رفع کنند.

حمید ملانوری روز چهارشنبه در نشست شورای اداری شهرستان قاینات افزود: رتبه اول کشور از لحاظ مشارکت در انتخابات ۱۴۰۰ توسط مردم خراسان جنوبی کسب شد که جای قدرشناسی از این مردم فهیم و با بصیرت و انقلابی دارد که در همه انتخابات‌ها مشارکت بالایی داشته‌اند و علی‌رغم همه تبلیغات منفی و مشکلاتی که بود به دعوت رهبری لبیک گفتند.

وی اظهار داشت: ۸۱ درصد واجدین شرایط رای در خراسان جنوبی به رییس جمهوری منتخب رای دادند که می‌طلبد ایشان نگاه مثبتی به استان داشته باشد.

استاندار خراسان جنوبی ادامه داد: ما به عنوان مجریان انتخابات با تاکید بر اصل بی‌طرفی و دقت در انتخابات بر ۲ محور امنیت و سلامت تاکید داشتیم و برگزاری انتخابات به گونه‌ای که سالم‌ترین و امن‌ترین بود برگزار شد.

وی گفت: علی‌رغم توسعه‌ای که در استان اتفاق افتاده است شتاب توسعه قابل قبول نیست ما باید با مدیران نشسته و منفعل برخورد کنیم با توجه به فضای حاکم برکشور می‌طلبد مانند دوران دفاع مقدس با حرکات جهادی بیشترین استفاده از منابع موجود انجام شود، منابع مشخص و محدود است نباید نگاه کنیم چه بودجه‌ای به ما می‌دهند.

ملانوری افزود: مدیران باید با ریسک‌پذیری و قدرت چانه‌زنی و پیگیری بالا، مسائل توسعه را پیگیری کنند.

وی یادآور شد: برای رسیدن به توسعه به ۲ حرکت نیاز است یکی فعالیت با انگیزه و برنامه‌ریزی خلاقانه و ابتکاری و نیز برنامه‌ریزی برای استفاده از منابع داخلی است.

استاندار خراسان جنوبی گفت: انفعالی، بی‌حالی و مدیران بدون خلاقیت باعث توسعه نمی‌شوند لذا نگاه مدیریتی باید عوض شود.

وی اظهار داشت: بدون خلاقیت، فناوری و مدیریت، توسعه رقم نمی‌خورد یکی از این موارد برای توسعه تشکیل ستاد توسعه خاوران بود که تاکنون ۳ هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری توسط بخش‌ خصوصی شروع  شده و ۵۰ میلیارد تومان هم توسط این بخش در مسائل اجتماعی مانند بهداشت و ورزش کمک شده است.

ملانوری گفت: اگر مدیران بتوانند استعدادهای استان را پیدا کنند مدیریت پرشتاب اتفاق می‌افتد اگر ما با انگیزه و اعتقاد بالا کار کنیم شاید سنگ‌اندازی‌هایی باشد  اما در نهایت رضایت خداوند و منتفع شدن مردم را در پی خواهد داشت.

وی درباره استقلال دانشگاه بزرگمهر قاین و دانشگاه صنعتی بیرجند افزود: استقلال این ۲ دانشگاه تا سال ۱۴۰۱ هست و طرح ادغام دانشگاه صنعتی بیرجند با دانشگاه بیرجند منتفی می‌شود باید کار کارشناسی انجام شود و مسوولان قانع شوند که کار وزارت علوم به نفع آموزش عالی استان است اما موضوع این است که طرح از استحکام کارشناسی برخوردار نیست.

استاندار خراسان‌جنوبی صبح امروز ( چهارشنبه) وارد شهرستان قاینات شد و بدو ورود به شهر قاین با حضور در گلزار شهدا به مقام شامخ شهیدان ادای احترام کرد و سپس از روند اجرای پروژه ساخت بیمارستان دوم شهر قاین بازدید و نیز در نشست شورای اداری این شهرستان شرکت کرد.

خراسان جنوبی ۱۱ شهرستان دارد و شهر قاین مرکز شهرستان قاینات در ۱۱۰ کیلومتری بیرجند است.