معاون استاندار خراسان جنوبی ورود رسانه‌های استان به موضوع مجموعه ورزشی ۱۵ هزار نفری بیرجند را قابل تقدیر خواند و گفت: امیدواریم با رسانه‌ای شدن موضوع، حوزه‌های تصمیم‌گیر، وزارتخانه و مجلس به این مساله ورود کنند و مشکل اساسی همه پروژه‌های مشابه رفع شود.

 محمد فرهادی در جلسه بررسی مسایل و مشکلات پروژه‌های ورزشی استان افزود: خلأ قانونی، مشکل اصلی تامین اعتبار نگهداری مجموعه ورزشی ۱۵ هزار نفری غدیر بیرجند است.

وی گفت: طبق قانون، مجموعه‌های ورزشی با ظرفیت بالای ۲ هزار و ۵۰۰ نفر از محل اعتبارات استانی تامین اعتبار نمی‌شوند و پروژه غدیر نیز از این قاعده مستثنی نیست.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی افزود: پروژه ورزشی غدیر از جمله پروژه‌های طرح مهر ماندگار است که در تمامی استان‌ها احداث شده و قانونگذار برای نگهداری، تعمیر و بهسازی این پروژه‌ها، ردیف اعتباری خاصی را در بودجه ندیده است.

وی اظهار داشت: همین موضوع سبب شده نگهداری این مجموعه‌ها با مشکلات عدیده مواجه شود.

فرهادی گفت: سال گذشته از مجموع اعتبار در نظر گرفته شده برای شهرستان بیرجند، ۳۰۰ میلیون تومان تخصیص یافت که ۹۴ درصد آن اوراق بود و به عبارتی تنها یک سوم آن تامین شد.

وی افزود: این میزان اعتبار در حالی به مجموعه ورزشی غدیر تزریق شد که نگهداری این پروژه سالی ۶۰۰ میلیون تومان هزینه در بردارد.

معاون استاندار خراسان جنوبی گفت: علیرغم همه محدودیت‌ها و معذوریت‌ها، امسال از محل اعتبارات استانی و ۲۷ صدم درصد ورزش، اعتباراتی برای پروژه‌های ورزشی شهرستان بیرجند در نظر گرفته شده که از همین محل، بخشی از هزینه‌های نگهداری مجموعه ورزشی غدیر پوشش داده خواهد شد.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه این مشکل مربوط به تمامی پروژه‌های مشابه در همه استان‌هاست، لذا این موضوع باید به طور ویژه در دستور کار وزارت ورزش و جوانان و نیز مجلس شورای اسلامی قرار گیرد.

فرهادی با یادآوری هزینه‌های سنگین نگهداری، تعمیر و بهسازی پروژه‌های ورزشی اظهار داشت: این موضوع باید در قالب لایحه به گونه‌ای پیگیری شود که به این گونه پروژه‌ها ردیف اعتباری مستقل اختصاص یابد.

وی افزود: باید برای تامین اعتبارات مورد نیاز و چارت اداری پروژه‌ای با ۵۶ هزار متر مربع مساحت که سرمایه ملی است، تصمیم درستی گرفته شود.

وی ضمن تشکر از حوزه ورزش و جوانان استان به جهت اقداماتی که در راستای توسعه زیرساخت‌های ورزشی خراسان جنوبی انجام شده است، گفت: اقدامات اداره کل ورزش و جوانان استان سبب شده مردم در دورترین نقاط استان از امکانات ورزشی بهره‌مند شوند.

مدیرکل ورزش و جوانان خراسان جنوبی نیز در این جلسه ضمن توضیح جامع و کامل درخصوص وضعیت پروژه غدیر گفت: رفع مشکلات این پروژه که در سال ۹۶ و به صورت ناقص به بهره‌برداری رسید، همواره از دغدغه‌های ما بوده است.

حسن عزیزی ادامه داد: برای رفع مشکلات موجود، چند پیشنهاد مطرح شده که نتیجه دادن هر کدام از آنها می‌تواند مثمر باشد.

وی گفت: احیای چمن این مجموعه در هفته نیازمند ۶۰۰ هزار لیتر آب است که برای احیای آن برنامه‌ریزی شده است