#در_خانه_میمانیم

#شکست_کرونا_مردم_همدلی

#کرونا_را_شکست_میدهیم

#رعایت_بهداشت_فردی

 

?رئیس جمهور در ستاد ملی کرونا عنوان کرد: دولت تمام تلاش و توان خود را در زمینه فعالیت اقتصادی و معیشتی به کار بسته و افتتاح هایی که در روزهای پنجشنبه توسط دولت انجام می شود، نشان از تحرک و تلاش دولت در این زمینه است.
?حجت الاسلام و المسلمین روحانی اضافه کرد: در شرایط فعلی نیازهای بهداشتی و پزشکی در اولویت است و وزارت بهداشت و درمان، وزارت صمت و دیگر دستگاه‌ها در این زمینه تلاش می‌کنند.
?رییس جمهوری با بیان اینکه حدود ۵ ماه از همه‌گیری ویروس کرونا گذشته، گفت: هم ما و هم دنیا از این ویروس تجربه روشنی داریم و به این نتیجه رسیده ایم که تمرکز باید بر نظام سلامت و بهداشت باشد وکاری کنیم که نیازی به مراجعه مردم به بیمارستان ها نباشد.
?روحانی ادامه داد: رعایت پروتکل های بهداشتی، فاصله گذاری اجتماعی، آموزش و در بعضی وقت ها تعطیلی اجتماعات برای سلامت مردم در نظر گرفته شد ولی رعایت نظام بهداشتی در اولویت است.
?رییس جمهوری با بیان اینکه اگر نظام بهداشت دچار مشکل شد به ناچار باید نظام درمان جایگزین شود، اظهار داشت:‌ البته در روزهای اول شیوع کرونا همه دنیا به سمت محدودیت و ممنوعیت مانند عدم خروج از خانه، بسته شدن کسب و کارها و نرفتن به مسافرت حرکت کرد که چاره ای هم نبود اما در ادامه مشخص شد که ممنوعیت‌ها و محدودیت‌ها خود در بعضی از زمان‌ها مشکل آفرین است. زیرا زمانی که تولید و توزیع متوقف شود، زندگی مردم مختل می‌شود و همه به این نتیجه رسیدند که باید به سمت بازگشایی پیش بروند و همه کشورها فعالیت‌های خود را با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در دستور کار قرار دادند.
?روحانی خاطرنشان کرد: اکنون همه کشورها ماسک زدن را اجباری کردند و حتی جریمه و افزایش جریمه داشتندبه عنوان مثال اعمال جریمه از ۱۵۰ یورو به ۵۰۰ یورو را در برنامه خود قراردادند که نشان از اعمال سختگیرانه رعایت پروتکل‌های بهداشتی برای همه است.
?وی با بیان اینکه ناظران باید با استحکام رعایت پروتکل‌های بهداشتی را پیگیری کنند، توضیح داد: نباید تخلفی صورت بگیرد و حتی برای ماه محرم که تصمیم گیری و برنامه‌ریزی شده، تأکید شد افرادی که مسوولیت دارند، باید به رعایت و اجرای پروتکل‌های بهداشتی نظارت کنند

روحانی عنوان کرد: یکی از مسائل مهمی که امروز بحث کردیم و مردم نیز باید مطلع باشند، مسأله سوگواری در ماه محرم‌ است. در مراسم‌های ماه محرم فاصله‌گذاری اجتماعی باید رعایت شود؛ تراکم جمعیت در یک فضای کوچک باید کنار گذاشته شود.
?روحانی با تأکید بر این که در مراسم‌های ماه محرم پروتکل‌های ابلاغی وزارت بهداشت باید کامل رعایت شود، افزود: ضد عفونی باید انجام شود مردم نیز همه باید ماسک بزنند، طولانی بودن زمان عزاداری ممکن است ما را در مسیر شیوع قرار بدهد، لازم نیست عزاداری ۳ تا ۴ ساعت باشد، بلکه می تواند یک زمان کوتاه‌تری، یک تا ۲ ساعت در نظر گرفته شود.