فرماندار سربیشه گفت: باید به جای ناله زدن ظرفیت ها و قابلیت ها معرفی شود و لازمه توسعه تبدیل فضاهای سیاسی به رقابت و وحدت است.

محمدجواد فلاحی روز پنجشنبه در نشست با خبرنگاران مرکز استان و شهرستان سربیشه اظهار داشت: تقویت در کنار رقابت و وحدت کلمه، معنا پیدا می کند لذا باید لباس سیاسی را از تن درآوریم تا شهرستان و منطقه توسعه یابد.
وی افزود: سرمایه گذار خارجی برای حوزه انرژی های نو به این شهرستان ورود پیدا کرده و تجهیزات نیز نصب شده که امیدواریم تا پایان سال نیروگاه خورشیدی هفت مگاواتی به بهره برداری برسد.
فرماندار سربیشه گفت: برای راه اندازی نیروگاه خورشیدی در سربیشه ۱۰ میلیون دلار سرمایه گذاری خارجی شده است و روزانه ۱۵۰ کارگر فصلی در این نیروگاه به کار گرفته می شوند و حتی گاهی با کمبود نیرو هم مواجه می شویم.
وی ادامه داد: سرمایه گذار تصمیم دارد علاوه بر راه اندازی یک نیروگاه ۱۰ مگاواتی دیگر در همین سایت با ورود فناوری به داخل کشور ساخت پنل های خورشیدی را هم در شهرستان انجام دهد.
فلاحی با بیان اینکه راه اندازی منطقه ویژه انرژی های نو پیگیری می شود اظهار داشت: باید زمینه حضور سرمایه گذار و مشوق های لازم فراهم شود تا سرمایه گذاری پایدار باشد.
وی گفت: مرز یک ظرفیت است و باید از آن استفاده کنیم که تاکنون سرمایه گذاری خوبی از سوی بخش خصوصی و دولتی در مرز ماهیرود انجام شده است.
وی یادآور شد: هم اکنون واحد بسته بندی سیمان در مرز ماهیرود احداث شده و نگاه دولت بر این است که تبادلات با کشور افغانستان بیشتر شود.
فرماندار سربیشه اولویت اول سرمایه گذاری در این شهرستان را با افراد بومی دانست و افزود: سرمایه گذار بومی می تواند امنیت بدون هزینه و پایدار را در مرز تامین کند ولی اگر این آمادگی نباشد دروازه های سرمایه گذاری به روی همه باز است.
وی در پاسخ به سئوال یکی از خبرنگاران در خصوص اتفاقات اخیر آموزش و پرورش گفت: انسان سازی یکی از وظایفی است که بر عهده آموزش و پرورش نهاده شده و باید نخبگان، استعدادیابی و شکوفا شوند.
فلاحی اتفاقات اخیر حوزه آموزش و پرورش استان را داستان غم انگیز دانست و گفت: به عنوان یک نیرو در نظام اسلامی وقتی مدیری منصوب شد مکلف هستیم برای شکوفا شدن او کمک کنیم لذا اگر به مدیرکل آموزش و پرورش نیز کمک نشود دولت و نظام زیر سئوال رفته است.
وی ادامه داد: ایشان هم باید بدانند که مدیرکل هستند ولی از سرمایه نیروی انسانی به راحتی نمی توان گذشت و ما در شهرستان سربیشه اگر مدیری خوب کار نکرد تقاضای جا به جایی کرده در عوض نیروی خوب را حمایت کردیم چرا که این نیروها سرمایه نظام هستند.
فرماندار سربیشه کیفیت آموزشی، آمار قبولی های کنکور، توسعه فضاهای آموزشی و به روز شدن کلاس های درس را در سیستم آموزش و پرورش این شهرستان یادآور شد و گفت: اکنون فقط کمیت مورد توجه نیست بلکه کیفیبت آموزشی مد نظر است و عملکرد آموزش و پرورش شهرستان در مقایسه با قبل یک سند خیالی نیست که بخواهیم در جیب گذاشته شود بلکه آن چیزی است که همه می بینند.
وی با اشاره به دستور اخیر استاندار در خصوص بررسی سیستم های گرمایشی مدارس اظهار داشت: با توجه به شناختی که از مدیر آموزش و پرورش این شهرستان داشتم همان زمانی که بابت این موضوع با بنده تماس گرفته شد قاطعانه اعلام کردم حتی یک مدرسه نداریم که بخاری و سیستم گرمایشی غیراستاندارد داشته باشد.
فلاحی گفت: البته ۳۵ مدرسه داریم که با تیوسیت کلاس ها را گرم می کنند اما این سیستم گرمایشی غیراستاندارد نیست.
وی با تاکید بر اینکه گزارش غیرواقعی را هیچ وقت نمی پسندیم افزود: در بحث ایمنی مدارس به خصوص در مقابل زلزله نقاط امن را بررسی و مکلف کردیم که باید بدون تعارف انجام شود.
فرماندار سربیشه گفت: انتصابات حق یک مدیرکل است ولی نسبت به سرمایه انسانی نمی توانیم بی تفاوت باشیم و اگر در بحث انتصابات ارتقا مدنظر باشد، استقبال می کنیم.
وی بیان کرد: در نظام اسلامی سرمایه های متعددی داریم و بزرگترین سرمایه هر سیستم نیروی انسانی است که باید به آن اهمیت داده شود.
فلاحی با اشاره به فرهنگ قوی مردم سربیشه بیان کرد: امروز سرمایه اجتماعی در شهرستان سربیشه افزایش پیدا کرده است چون تعصبات سیاسی وجود ندارد.
وی گفت: بعضی نگاه های سیاسی ممکن است انتشار اخبار را تحت شعاع قرار دهد اما باید همه در راستای سیاست های دولت تلاش کنند.
فرماندار سربیشه با انتقاد از دخالت برخی نمایندگان در کار دولت بیان کرد: هر کسی باید در تخصص خود کار کند تا مشکلات ایجاد نشود.
وی با بیان اینکه مشکلات جامعه را نمی توان انکار کرد و قبول داریم که تورم وجود دارد ادامه داد: زمانی که در برخی دولت ها پراید سه برابر شد چرا هیچ کس حرفی نزد اما الان که نزدیک به ۲ برابر شده همه گلایه دارند لذا باید واقع گرا باشیم و واقعیت های جامعه را منعکس کنیم.
فلاحی با این سئوال از رسانه ها که چرا وضعیت امروز را با دولت های قبلی و تورم ایجاد شده مقایسه نمی کنید گفت: هر انتقادی باید سازنده باشد و با تعامل می توان مشکلات را حل کرد.
وی یادآور شد: دولت تدبیر و امید در عرصه سیاست خارجی توفیقات خوبی داشته است چرا منعکس نمی شود؟ حتی به تازگی اعلام شده که کانال مالی بین ایران و اروپا قرار است در روزهای آینده ایجاد شود.
فرماندار سربیشه گفت: بیان این توفیقات دفاع از عملکرد دولت نیست بلکه دفاع از کشور است لذا باید در بحث سیاست خارجی از تیم مذاکره کننده دولت دفاع شود و نباید به خاطر منافع زودگذر سیاسی دست به تخریب زد.
وی از افتتاح و بهره برداری ۱۱۳ پروژه همزمان با دهه فجر در شهرستان سربیشه خبر داد و افزود: برای مجموع این پروژه ها ۴۰۰ میلیارد و ۲۳۵ میلیون ریال هزینه شده است.
فلاحی گفت: از این تعداد ۸۷ پروژه روستایی و ۲۶ مورد شهری است که ۲ هزار و ۴۷۴ خانوار از این پروژه ها برخوردار می شوند.
وی گازرسانی به روستاها را از مهمترین این پروژه ها اعلام کرد و افزود: ۳۲ روستا و یک واحد صنعتی مهم شهرستان سربیشه از نعمت گاز بهره مند شده اند.
فرماندار سربیشه یادآور شد: گازرسانی هم باعث افزایش سطح برخورداری مردم و هم صرفه جویی منابع ملی شده است.
وی همچنین از افتتاح طرح بوم گردی روستای هریوند در دهه فجر خبر داد و گفت: این طرح از مهمترین طرح های بوم گردی شهرستان است که با اعتباری حدود سه میلیارد تومان سرمایه گذاری بخش خصوصی و ۴۰۰ میلیون تومان تسهیلات بخش دولتی به بهره برداری می رسد.
فلاحی بیان کرد: توسعه واحدهای بوم گردی در روستاها با هدف مشارکت اقتصادی مردم به شکل ساماندهی شده در دستور کار قرار دارد.
وی با اشاره به معرفی ۲ روستای هدف گردشگری شهرستان سربیشه بیان کرد: ماخونیک و چنشت در سطح ملی و بین المللی شناخته شده و شاهد حضور گردشگران در این ۲ روستا هستیم که درخواست احداث اقامتگاه بوم گردی هم داریم.
فرماندار سربیشه از معدن به عنوان یک پتانسیل مهم در این شهرستان یاد کرد و گفت: میزان خام فروشی در این شهرستان با وجود ۲ واحد فرآوری کمتر از سایر نقاط است.
وی در ادامه سخنانش خبرنگاران را رابط بین دولت و مردم دانست و گفت: این ارتباط یک گفتمان مشترک برای کمک به توسعه رشد و تعالی است.
فلاحی با تاکید بر حرکت به سمت تعالی و شفافیت افزود: خبرنگاران سربیشه براساس امکانات و توانی که در اختیار دارند در انعکاس مشکلات مردم تلاش کرده اند.

۰ ۰ votes
امتیازدهی به مقاله