#خبر_و_هنر

#خراسان_جنوبی

#khabar_va_honar

#southern_Khorasan

#Birjand

#khabarvahonar

#خبر_و_هنر #خبروهنر

#خبر_هنر #خبر #اخبار #هنر #فرهنگ

#بیرجند #قاین #طبس #فردوس #سرایان #نهبندان #خوسف #بشرویه #زیرکوه #درمیان #سربیشه

 سرپرست اداره کل حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی گفت: کیفیت هوای شهرستان‌های بیرجند، نهبندان و سرایان در وضعیت خطرناک قرار گرفت و شهرستان زیرکوه در وضعیت ناسالم است.

اسدالله حاتمی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار خبر و هنر افزود: براساس شاخص ۲۴ ساعت مختوم به ساعت ۹ صبح امروز شهرستان بیرجند با شاخص ۵۰۰ در وضعیت خطرناک قرار گرفته است.

وی گفت: همچنین شهرستان نهبندان با شاخص ۴۶۴ و شهرستان سرایان با شاخص ۵۰۰ در وضعیت خطرناک قرار دارد و شهرستان زیرکوه با شاخص ۱۵۲ در وضعیت ناسالم است.

سرپرست اداره کل حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی بیان کرد: توصیه می‌شود هنگام آلودگی هوا همه افراد جامعه به‌طور ویژه سالمندان، کودکان و افراد دارای بیماری‌های قلبی و عروقی و تنفسی از تردد غیرضروری در فضای باز خودداری و در صورت نیاز به حضور در فضای باز حتما از ماسک استفاده کنند.

ناپایداری جوی در خراسان جنوبی از عصر دیروز (شنبه) به صورت وزش باد شدید همراه با بارش رگباری آغاز شد و در بسیاری از شهرستان‌های استان وقوع توفان و خیزش گرد و خاک را به دنبال داشته است.

اداره کل هواشناسی خراسان جنوبی از روز گذشته تا اواخر وقت دوشنبه با صدور اخطاریه سطح نارنجی نسبت به وزش شدید تا خیلی شدید باد، خیزش گرد و غبار، کاهش کیفیت هوا، کاهش دید افقی، رگبار باران و رعد و برق، احتمال بارش تگرگ، سیلابی شدن برخی معابر و وقوع رواناب و آبگرفتگی معابر در استان هشدار داد.

استان خراسان جنوبی به مرکزیت بیرجند، ۱۱ شهرستان دارد.