#خبر_و_هنر

#خراسان_جنوبی

#khabar_va_honar

#southern_Khorasan

#Birjand

#khabarvahonar

#خبر_و_هنر #خبروهنر

#خبر_هنر #خبر #اخبار #هنر #فرهنگ

#بیرجند #قاین #طبس #فردوس #سرایان #نهبندان #خوسف #بشرویه #زیرکوه #درمیان #سربیشه

 استاندار خراسان جنوبی گفت: کار هنوز به‌طور جدی شروع نشده و با روی کار آمدن نیروهای جوان انقلابی، رفع مشکلات شتاب بیشتری می‌گیرد.

جواد قناعت روز جمعه در جمع نمازگزاران شهر آرین‌شهر از توابع شهرستان قاینات، ۲ موضوع مبارزه با فساد و مشکلات اقتصادی را از دغدغه‌های مردم عنوان کرد و گفت: دولت برای مبارزه با فساد عزم جدی دارد و با ورود به مسائل اقتصادی به‌زودی مشکلات معیشتی هم حل خواهد شد، فقط باید کمی صبر داشته باشیم.

وی با اشاره به فضای موجود کشور، آیت الله رییسی را از جنس مردم خواند و افزود: به هر کجای این استان که سفر می‌کنیم، ایشان رفته‌اند و نشان می‌دهد که رییس جمهور از جنس مردم است و درد مردم را می‌فهمد.

استاندار خراسان جنوبی با گرامیداشت دهه فجر اظهار داشت: در پی ۴۳ سال تحمل سختی‌ها و رشادت‌های مردم، الان ایران به کشوری مقتدر در دنیا تبدیل شده است.

وی گفت: در این ۴۳ سال که از عمر با برکت انقلاب اسلامی می‌گذرد، مردم ما گردنه‌های نفس‌گیر و رخدادهای فراوانی را پشت سر گذاشته‌اند و هر کدام از این اتفاقات، می‌توانست مقدمات براندازی نظام را فراهم کند اما با همراهی مردم، هیچ کدام به ثمر نرسید.

قناعت افزود: فعالیت‌های متعدد تجزیه‌طلب‌ها در جای جای ایران اسلامی و هشت سال جنگ تحمیلی، تنها بخش‌هایی از حوادثی بود که انقلاب و نظام را تهدید کردند.

وی گفت: در جریان دفاع مقدس، ما به ظاهر با کشور عراق در جنگ بودیم ولی واقعیت این بود که اغلب کشورهای دنیا همچون عربستان سعودی، قطر، کویت، آمریکا و آلمان به صدام کمک می‌کردند تا ایران را یک هفته‌ای تصرف کند.

استاندار خراسان جنوبی گفت: به برکت رهبری‌های امام راحل و ایثارگری‌های مردم، حتی یک وجب از خاک کشورمان به دست بیگانگان نیفتاد.

وی افزود: در دوره سازندگی هم با حضور نفوذی‌ها در بدنه اجرایی کشور، مشکلات فراوانی را شاهد بودیم.

قناعت گفت: نفوذ نگاه لیبرالی و سپردن مدیریت حوزه‌های کلیدی همچون بانک مرکزی، وزارت امور اقتصادی و دارایی و سازمان برنامه و بودجه کشور به دست تکنوکرات‌ها، مشکلات اقتصادی امروز را رقم زده است.

وی اظهار داشت: بخش عمده‌ای از مشکلات کشور به جهت تحریم‌های ظالمانه و بخشی نیز به‌واسطه بی‌کفایتی مدیران رقم خورده است.

استاندار خراسان جنوبی افزود: با وجود همه این مشکلات، چهل و سومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی را در حالی جشن می‌گیریم که شاهد صدور انقلاب به اقصی نقاط دنیا هستیم.

وی با بیان اینکه دشمنان ما به آخر خط رسیده‌اند گفت: برخلاف آنچه رسانه‌های غربی منعکس می‌کنند، آمریکا با فقدان هویت و محتوا مواجه شده و مانند شوروی سابق در معرض خطر فروپاشی است.

قناعت در جمع مردم حاضر در محل میز خدمت که امروز همزمان با سراسر استان در محل مصلای نماز جمعه آرین‌شهر نیز برپا شد، موقعیت جغرافیایی این شهر را فرصت عالی خواند و بر استفاده از این فرصت، تاکید کرد.

وی با بیان اینکه برای استفاده از این موقعیت باید برنامه‌ریزی کنید گفت: تامین زیرساخت‌های شهر برعهده مدیران و دستگاه‌های اجرایی است که باید محقق شود.

استاندار خراسان جنوبی بیان کرد: بخش عمده‌ای از کار باید توسط شما در مجموعه شهر و از طریق جذب سرمایه‌گذار انجام شود.

وی افزود: اینکه آرین‌شهر در مسیر کریدور جنوب به شمال و محل گذر مسافران و زائران زیادی قرار گرفته را باید مغتنم شمرد.

قناعت گفت: مشکلات مطرح شده در نشستی به ریاست فرماندار و با حضور بخشدار و مدیران دستگاه‌های اجرایی پیگیری شود و در صورت نرسیدن به نتیجه مثبت برای حل و فصل به استانداری منتقل شود.

وی در بخشی از صحبت‌هایش به پیگیری‌های صورت گرفته درخصوص انتقال آب خلیج‌فارس و دریای عمان به استان اشاره کرد و گفت: انتقال آب سه تا چهار سال زمان می‌برد اما همچنان پیگیر هستیم تا روند اجرای کار شتاب بگیرد.

استاندار خراسان جنوبی بیان کرد: راه‌آهن نیز از زیرساخت‌های مهم و از مسایل کلان استان است که با جدیت دنبال می‌شود.

همزمان با چهارمین روز دهه فجر، میز خدمت دستگاه‌های اجرایی امروز (جمعه) در تمامی پایگاه‌های نماز جمعه استان خراسان جنوبی برپا شد و در مرکز استان نیز مدیران و کارشناسان دستگاه‌های اجرایی مختلف در محل مسجد جامع المهدی (عج) پاسخگوی سئوالات و درخواست‌های مردم بودند.

سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان جنوبی هم در میز خدمت مسجد جامع المهدی (عج) بیرجند شرکت کرد و به درخواست‌های شماری از مردم پاسخ گفت.

استاندار خراسان جنوبی نیز امروز بدون اطلاع قبلی در نماز جمعه آرین‌شهر از توابع شهرستان قاینات حضور یافت.

جواد قناعت در محل مصلای نماز جمعه آرین‌شهر ضمن دیدار و گفت و گو با جمعی از معتمدین و جوانان، از مشکلات و درخواست‌های مردم این منطقه اطلاع کسب کرد.