#در_خانه_میمانیم

#شکست_کرونا_مردم_همدلی

#کرونا_را_شکست_میدهیم

#رعایت_بهداشت_فردی

 

 رییس بخش عفونی بیمارستان ولیعصر (عج) بیرجند گفت: افرادی که به کرونا مبتلا می‌شوند متاسفانه خیلی دیر به مراکز درمانی مراجعه می‌کنند.

 دکتر مسعود ضیایی  گفت: این افراد زمانی مراجعه می‌کنند که بیماری خیلی پیشرفت کرده و مستقیم باید به آی سی یو بروند.

وی افزود: کسی که در آی سی یو بستری می‌شود ۵۰ درصد احتمال مرگ وجود دارد و بهبودی بیشتر از ۵۰ درصد نیست.

متخصص بیماری‌های عفونی اظهار داشت: اگر لوله‌گذاری شود تا ۹۰ درصد احتمال مرگ وجود دارد لذا باید قبل از این مرحله به بیمارستان مراجعه شود.

وی گفت: خوشبختانه داروهای خیلی خوبی در دسترس است و درست است که داروی اختصاص کرونا نیست اما در بیمارانی که درگیری بالایی داشتند وقتی به موقع مراجعه کردند، ما توانستیم برای آنها درمان مناسب را انجام دهیم و نجات پیدا کنند.

ضیایی تاکید کرد: اگر کسی درد قفسه سینه و تنگی نفس شدید، تنفس سریع و دشوار یا تب طولانی دارد، بلافاصله به بیمارستان مراجعه کند تا قبل از اینکه به مرحله شدید بیماری برسد، اقدامات درمانی برایش انجام شود.

وی ادامه داد: روزهای گذشته شمار مبتلایان به بیماری کرونا و افراد بستری در بیمارستان افزایش پیدا کرده و چند برابر ماه‌های قبل شده است.

رییس بخش عفونی بیمارستان ولیعصر (عج) بیرجند گفت: افرادی که بستری می‌شوند درصدی از آنها نیازمند آی سی یو هستند به همین دلیل موارد بستری در بخش مراقبت‌های ویژه رو به افزایش است.

وی بیان کرد: امیدوارم با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و مراجعه به موقع به بیمارستان بتوانیم خدمات خیلی خوبی را به مراجعان، ارائه دهیم.

روند ابتلا به کرونا در خراسان جنوبی پس از خیزهای اول و دوم بیماری در فروردین و خرداد امسال، بار دیگر در شهریور ماه صعودی شد و این روند همچنان ادامه دارد.

خراسان جنوبی که اوایل شهریور امسال با افزایش بیماران تنفسی در این استان به وضعیت هشدار بازگشته بود، حدود یک ماه است که جزو استان‌های در وضعیت قرمز قرار دارد.

شمار شهرستان‌های قرمز (خیلی پرخطر) خراسان جنوبی نیز از ۲ مورد در وضعیت قبلی به پنج شهرستان در زمان حاضر افزایش یافته است.

موارد بستری به دلیل بیماری کرونا در بیمارستان‌های این استان نسبت به روز اول مهر ماه ۱۲۴ درصد افزایش داشته است.

همچنین بستری در بخش مراقبت‌های ویژه تا روز جمعه هجدهم مهر ماه نسبت به هفته گذشته ۲۰ درصد و نسبت به روز اول مهر ۸۰ درصد افزایش داشته و موارد بستری بدحال نسبت به هفته گذشته ۱۰۰ درصد و نسبت به روز اول مهر ۲۰۰ درصد بیشتر شده است.

رییس بیمارستان ولیعصر (عج) بیرجند که بیمارستان اصلی پذیرش و بستری بیماران کرونایی در مرکز استان است، هفدهم مهر امسال از راه‌اندازی آی سی یو شماره ۳ ویژه بیماران مبتلا به کرونا در این بیمارستان خبر داد و گفت: با توجه به افزایش ۲۰۰ درصدی بیماران کرونا بستری در بیمارستان که از ۴۰ یا ۵۰ بیمار به ۱۱۳ نفر افزایش پیدا کرده نیاز به تخت‌های ویژه بیشتر احساس شد.