#در_خانه_میمانیم

#شکست_کرونا_مردم_همدلی

#کرونا_را_شکست_میدهیم

#رعایت_بهداشت_فردی

 

فرمانده انتظامی شهرستان طبس گفت: ۲ واحد تالار و باغ‌تالار در این شهرستان به دلیل رعایت نکردن دستورالعمل‌های بهداشتی پلمب شد.

سرهنگ محمود علی‌پور روز سه‌شنبه بیان کرد: در راستای اجرای مقررات اعلامی از سوی ستاد ملی مبارزه با کرونا مبنی بر تعطیلی واحدهای صنفی غیرضروری و در پی گزارش مردمی مبنی بر برگزاری جشن‌های عروسی در ۲ واحد از تالار و باغ‌تالارهای این شهرستان، بررسی موضوع در دستور کار ماموران پلیس امنیت عمومی شهرستان طبس قرار گرفت.

به گزارش پایگاه خبری پلیس، وی ادامه داد: ماموران پلیس امنیت عمومی با هماهنگی مقام قضایی و در معیت دادستان عمومی و انقلاب طبس، معاون فرماندار و بازرسان شبکه بهداشت در محل‌های اعلامی حاضر شدند و به دستور دادستان عمومی و انقلاب، ۲ واحد باغ و باغ‌تالار پلمب شد.

فرمانده انتظامی طبس خاطرنشان کرد: در شرایطی که ویروس کرونا سلامتی شهروندان را تهدید می‌کند و برگزاری مراسم و مجالس عروسی طبق دستور ستاد ملی مبارزه با کرونا ممنوع است، افراد فرصت‌طلب که به دنبال سود خود هستند، اقدام به برگزاری چنین مراسمی در تالارها و باغ‌های شخصی می‌کنند.

وی از شهروندان درخواست کرد در صورت مشاهده هر گونه تخلف صنفی بخصوص موضوعاتی مانند رعایت نکردن بهداشت یا احتکار اقلام بهداشتی و درمانی، موضوع را بسرعت به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ اطلاع دهند.

براساس آخرین رنگ‌بندی شهرستان‌ها از نظر شیوع کرونا، شهرستان‌های بیرجند، خوسف، سربیشه، طبس، فردوس، قاینات و نهبندان در وضعیت قرمز (خیلی پرخطر)، شهرستان‌های درمیان و بشرویه در وضعیت نارنجی (پرخطر)، شهرستان‌های زیرکوه و سرایان در وضعیت زرد (متوسط خطر) هستند و هیچ شهرستان استان در وضعیت سفید (کم‌خطر) نیست.

اولین مورد بروز ویروس کرونا (کووید ۱۹) که سازمان بهداشت جهانی آن را به عنوان پدیده‌ای «همه گیر» شناسایی و اعلام کرد، در خراسان جنوبی اوایل اسفند سال گذشته اعلام شد و موارد مثبت ابتلا به ویروس کرونا در این استان از اواخر فروردین تا اوایل خرداد امسال روند کاهشی نسبتا ثابت داشت ولی از اواسط خرداد امسال دوباره صعودی شده است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند امروز به خبرنگار ایرنا گفت: براساس شرح حالی که از بیماران استان گرفته شده به نظر می‌آید ۵۳ درصد موارد مثبت کرونا در استان از طریق تماس در منزل و اجتماعات خانگی رخ داده است.

کامبیز مهدی‌زاده افزود: اینکه اصرار بر بسته شدن تالارها در مناطق قرمز و حذف یا کاهش مراسم شادی و عزا داریم به دلیل اینکه عمده‌ترین راه انتقال بیماری در یک ماه اخیر از طریق تجمعات خانوادگی بوده است.

وی اظهار داشت: ستاد ملی مقابله با کرونا برای اعمال محدودیت‌ها اختیاراتی را به استان‌ها سپرده است تا براساس بررسی‌های خود بتوانند محدودیت‌ها را اعمال کنند که بعد از تایید ستاد ملی در استان اعمال خواهیم کرد.