#خبر_و_هنر

#خراسان_جنوبی

#khabar_va_honar

#southern_Khorasan

#Birjand

#khabarvahonar

#خبر_و_هنر #خبروهنر

#خبر_هنر #خبر #اخبار #هنر #فرهنگ

#بیرجند #قاین #طبس #فردوس #سرایان #نهبندان #خوسف #بشرویه #زیرکوه #درمیان #سربیشه

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی گفت: در خصوص اهمیت موضوع کار و کارگری انتظار داریم مدیران دستگاه‌های مربوطه نهایت تلاش خود را برای رفع مشکلات بکار بگیرند.

سید محمدرضا طالبی، امروز چهارشنبه ۲۵ اسفند در جلسه کمیسیون کارگری استان اظهار کرد: مقام معظم رهبری سال‌های متمادی است شعار سال را بر مبنای اقتصاد و تولید نامگذاری می‌کنند همانطور که سال جاری سال تولید، پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها نامگذاری شد.

وی بیان کرد: یکی از راه‌ها مهم و اساسی که بتوانیم موضوعات پشتیبانی و مانع‌زدایی را در حوزه تولید جامعه عمل پوشانده و محقق کنیم این است که از قشر کارگر حمایت کنیم.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی ادامه داد: وقتی این قشر حمایت‌های بی‌دریغ متولیان امر و کارفرمایان را پشت سر خود ببنند بدون شک با دلگرمی در سطح آن حوزه و جغرافیای کاری خود اقدامات موثر، مفید و با راندمان بالا انجام خواهند داد.

وی تصریح کرد: این مهم سبب می‌شود تولید و اقتصاد رونق گرفته و اگر در محل کاری اعم از کارخانه، معدن یا سایر با مشکلات اقتصادی و عدم پرداخت حق و حقوق مواجه باشد قطع یقین با یاس و ناامیدی کار کرده و راندمان کاری آن مجموعه نخواهیم داشت.

طالبی با اشاره به فرموده رهبری در خصوص کارگران که کارگر ستون فقرات اقتصاد و تولید است اظهار داشت: حضرت آقا برای یک مجموعه و موضوع مهمی مانند کارگری از واژه ستون فقرات یاد کردند که از اهمیت زیادی برخوردار است.

وی تصریح کرد: علاوه بر بحث حقوق، کارگران یکسری حقوق دیگری نیز دارند که باید از آن برخوردار شوند.

وی با بیان اینکه موضوع مهم دیگر در خصوص کارگران، ارتقای سطح مهارت‌آموزی، دانش و دانستی‌های حوزه کارگری است یادآور شد: به عنوان مثال اکنون کارگران در خصوص حق و حقوق خود آگاهی لازم را ندارند در نتیجه حوزه تامین اجتماعی و تعاون، کار و رفاه باید نهایت تلاش را داشته باشد تا آموزش‌های لازم در خصوص حق و حقوق کارگر بر اساس قانون آموزش داده شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی بهداشت، بیمه و درمان را از دیگر موضوعات مهم در حوزه کارگری دانست و گفت: بایستی توجه ویژه و خاصی به این حوزه شود و بیمه به صورت آنچه باید و شاید و حق کاگر است پرداخت نشود.

وی افزود: گاهی دیده می‌شود دو نوع لیست بیمه ارائه می‌شود که خلاف قانون بوده و عین اجحاف در حق کارگران محسوب می‌شود.

طالبی بیان کرد: باید بیمارستان‌های تامین اجتماعی که خدمات ویژه‌ای به کارگران می‌دهند با تجهیزات کامل فعال باشند و کادر درمان کامل و خدمات لازم به این حوزه اختصاص یابد.

وی با بیان اینکه تامین امنیت شغلی یکی دیگر از موضوعات مهم مربوط به کارگران است اظهار داشت: کارگر باید از امنیت شغلی برخوردار باشد تا با جان و دل پای کار بیاید.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی افزود: برخی جاها شنیده می‌شود مدت قراردادهای کارگران را به حداقل می‌رسانند تا حق بیمه برای کارگر ارسال نشود از طرفی به محض اینکه کارگر اعتراض کند سریع تهدید به اخراج می‌شود لذا کارگر با توجه به نیازی که با حداقل درآمدش دارد نمی‌تواند حق و حق خود را از مراجع قانونی پیگیری کند.

وی بیان کرد: تامین مسکن کارگر از دیگر موضوعات مهم حوزه کارگری است که باید مسوولان متولی به این سمت و سو حرکت کنند.

طالبی با بیان اینکه در حوزه مسکن ملی اقدامات خوبی صورت گرفته است افزود: علاوه بر این، بنیاد مستضعفان نیز سهیمه خوبی به استان اختصاص داده که امید است کارگران از مسکن مناسب برخوردار شوند.

وی اظهار کرد: تامین مسکن برای قشر کارگر امنیت شغلی به دنبال خواهد داشت، وقنی مسکن کارگر تامین و خانه به دوش نباشند بدون شک در تولید و فراورده‌های تولیید نقش موثری خواهد داشت.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی تصریح کرد: موضوع مهم دیگر ایجاد روابط عادلانه بین کارگر، کافرما و دولت است که این موضوع هم باید مدنظر مسوولان باشد.

وی بیان کرد: با توجه به اهمیت موضوع کارگری، در یک ماه گذشته سه جلسه در این خصوص برگزار کردیم و اگر چنانچه نصف معوقات کارگری توسط کارفرمایان به نتیجه برسد باز هم موفق عمل کرده‌ایم.

طالبی افزود: می‌دانیم برخی دستگاه‌های اجرایی مانند آب و فاضلاب، راه و شهرسازی و از این قبیل که بیشترین میزان معقولات پیمانکاری را داشته‌ و برای پرداخت این معقوات تلاش کرده‌اند اما به خاطر کمبود منابع دولتی و اعتباری گاهی این مهم محقق نشده است.

وی تصریح کرد: اگر چنانچه بخواهیم، تلاش و همت کنیم به نتایج خوبی هم می‌رسیم به عنوان نمونه در چند روز قبل با برگزاری کمیسیون کارگری با حضور مدیرعامل زغالسنگ طبس، موضوع معوقات کارگران معادن زغالسنگ طبس بررسی و مورد تاکید قرار گرفت.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی ادامه داد: بعد از برگزاری این نشست  قضیه حل شد و امروز تمام حق و حقوق کارگران در ماه اسفند به علاوه ۱۲.۵ درصد حق اضافه شده این ماه پرداخت شد همچنی یک تا ۲ میلیون تومان دیگر نیز به خساب کارگران واریز شد.

وی بیان کرد: در یک روز باقیمانده هنوز می‌توان یکسری اقدامات برای پرداخت معوقات کارگران و پیمانکاران انجام داد تا لبخندی بر چهره فرزند کارگران ببینیم.