مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی با اشاره به برگزاری کنگره ٢ هزار شهید استان در سال جاری گفت:هنرمندان استان دین خود را نسبت به این بزرگترین رویداد فرهنگی استان ادا کنند.

احمد محبی امروز ۵ اردیبهشت ماه جاری در دیدار کارکنان اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و جمعی از هنرمندان استان با نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی بیان کرد: مقام معظم رهبری می‌فرمایند فرهنگ از نظر تاثیرش در آینده ملت با هیچ چیز دیگری قابل مقایسه نیست.

وی با بیان اینکه کنگره استانی ٢ هزار شهید خراسان جنوبی در مهرماه امسال برگزار می شود، گفت: این کنگره بزرگترین رویداد فرهنگی است که تمام مجموعه‌های فرهنگی و هنری وظیفه خود می‌دانند تا با تمام توان از این کنگره حمایت کنند و در این راستا هنرمندان دین خود را نسبت به مقوله ایثار و شهادت ادا خواهند کرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی افزود: تمام برنامه های فرهنگی و هنری استان متاثر از این کنگره و برنامه بزرگ فرهنگی است و امیدواریم به بهترین نحو برگزار شود.

محبی با تاکید بر اینکه سند چشم اندازی برای فرهنگ استان پیش بینی شده است، ادامه داد: تاکنون تمام بخش ها برابر با سند و یا فراتر از آن پیش رفته است و این افق موجب شد تا از برنامه‌های روزمره خارج شویم و برای خود یک برنامه‌ریزی ۴ ساله داشته باشیم.

وی بیان کرد: در شورای فرهنگ عمومی استان خراسان جنوبی گام های خوبی با مدیریت نماینده ولی فقیه در استان برداشته شده و کارگروه‌های مختلفی تشکیل شده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه در خصوص هم افزایی دستگاه‌های فرهنگی استان ارتباطات و هماهنگی خوبی حاکم شده و برگزاری جلسات متعدد موجب شده تا ار کارهای متفرقه و جزیره‌ای پرهیز شود، عنوان کرد: نمونه این هماهنگی برگزاری آزمون قرآنی در پایان سال ٩۶ بود که خراسان جنوبی با شرکت ۶ هزار نفر از حیث برنامه ریزی و شرکت کننده در سطح کشور برتر شد.

محبی از برگزاری شب شعر روحانیت در استان خبر داد و گفت: در حال حاضر ۶١۴ کانون فرهنگی و هنری در مساجد استان فعال است که از این تعداد ٢٣٣ کانون شهری و ٣٨١ کانون روستایی است.

وی با بیان اینکه در سطح کانون های فرهنگی و هنری شاهد گسترش سبک زندگی اسلامی هستیم، ادامه داد: در سال جاری برای حمایت از کالای ایرانی طرح کسب و کار در جوار مساجد اجرا خواهد شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی با تاکید بر اینکه پیوند مهدکودک ها با مساجد در دستور کار است،یادآور شد: برپایی نمایشگاه عفاف و حجاب، افزایش مهارت زندگی، برگزاری اوقات فراغت، مسابقات کتابخوانی و بر گزاری مسابقه مدها متان از دیگر برنامه های اجرایی توسط کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان است.

۰ ۰ votes
امتیازدهی به مقاله