مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی گفت: اولین بار در استان تمامی مطالبات پیمانکاران پروژه‌های اجرایی در سنوات قبل حوزه بازآفرینی شهری تا پایان سال ۹۹ پرداخت و تسویه شده است.

وحید داعی روز سه‌شنبه به رسانه‌ها اعلام کرد: برای تحقق این موضوع پیگیری‌های فراوانی از طریق شرکت بازآفرینی شهری ایران و سازمان برنامه و بودجه کشور صورت گرفت تا موفق شدیم همه مطالبات را تا پایان سال ۱۳۹۹ تسویه و پرداخت کنیم.

وی مبلغ کل اعتبار پروژه‌های اجرایی حوزه بازآفرینی شهری در استان خراسان جنوبی را بیش از ۲۷۶ میلیارد ریال اعلام کرد و افزود: تاکنون ۲۲۷ میلیارد ریال از این مبلغ (۳۲ پروژه) به پیمانکاران پرداخت و تسویه شده و باقیمانده اعتبار کل مربوط به پروژه‌های در دست اجرا (۱۷ پروژه) با مبلغ ۴۸ میلیارد ریال است.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی گفت: تعداد کل پروژه‌های حوزه بازآفرینی شهری ۴۹ مورد است که از این تعداد ۳۲ پروژه به اتمام رسیده و ۱۷ پروژه دیگر در دست احداث است.

وی اضافه کرد: فرآیند توسعه همه‌جانبه در عرصه‌های اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و کالبدی به منظور ارتقای کیفیت زندگی در محدوده‌ها و محلات هدف در پیوند با شهر انجام می‌گیرد.

داعی گفت: مجموع مساحت محلات هدف بازآفرینی در استان خراسان جنوبی ۱۰۰۷.۲ هکتار است که در شهرهای بیرجند، قاین، نهبندان، بشرویه، فردوس، خوسف و سرایان قرار دارد و کل جمعیت آنها ۳۲۸ هزار و ۸۹۵ نفر برآورده شده و ۱۱۰ هزار نفر معادل ۳۳.۶ درصد آن در محلات هدف ساکن هستند.

وی به مهم‌ترین پروژه‌های اجرایی در شهرهای مختلف استان اشاره کرد و گفت: احداث خانه محله، کتابخانه، پایگاه خدمات اجتماعی، اجرای کانال جمع‌آوری آب‌های سطحی و اصلاح شبکه فرسوده آب و بازسازی انشعابات، احداث پارک محله، سالن ورزشی و سرایداری، کمک به بهسازی معابر محله، احیا و نوسازی محورهای تاریخی، کمک به احداث پارک و بازارچه صنایع دستی، روکش آسفالت معابر از جمله این پروژه‌ها به شمار می‌رود.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی اظهار داشت: در زمینه آموزشی نیز برنامه‌های جدیدی را در محلات هدف آغاز خواهیم کرد.