#در_خانه_میمانیم

#شکست_کرونا_مردم_همدلی

#کرونا_را_شکست_میدهیم

#رعایت_بهداشت_فردی

 

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای خراسان جنوبی گفت: از ابتدای اردیبهشت ماه امسال فروش حضوری بلیت در پایانه‌های مسافربری استان به ویژه بیرجند به صورت آزمایشی ممنوع می‌شود.

مهدی گرجی روز شنبه به رسانه‌ها اعلام کرد: بستر فروش بلیت اینترنتی برای تمامی شرکت‌های حمل و نقل مسافر اتوبوسی استان فراهم شده است.

وی ادامه داد: همچنین با توسعه فروش بلیت اینترنتی، گسترش دفاتر فروش بلیت، دفاتر پیشخوان دولت و دفاتر آژانس‌های مسافرتی در سطح شهرها، زمینه خرید غیر حضوری بلیت فراهم است.

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای خراسان جنوبی اظهار داشت: خرید غیرحضوری بلیت می‌تواند ضمن تأمین سلامت بیشتر مسافران و کارکنان شرکت‌های حمل و نقل، سیاست‌های نظام حمل و نقل بین شهری مبنی بر تغییر کاربری پایانه‌ها به محلی فقط برای سوار و پیاده شدن مسافران را که واجد مزایای بسیاری از قبیل ارتقای سطح خدمات است را نیز تحقق بخشد.

وی تصریح کرد: این موضوع علاوه بر اجرای طرح فاصله‌گذاری اجتماعی، کاهش هزینه‌ها، کاهش ترافیک شهری و مخاطرات زیست محیطی و تسهیل در دریافت بلیت برای انجام سفرها با برنامه را در پی خواهد داشت.

گرجی عنوان کرد: مسافران می‌توانند بدون مراجعه به پایانه‌های مسافری از طریق وب سایت‌های اینترنتی www.payaneha.com و www.payaneh.ir نسبت به خرید و دریافت بلیت اقدام کنند.

وی گفت: به منظور اطلاع رسانی عمومی، آموزش همگانی و رفع مشکلات و نواقص از ابتدای اردیبهشت فروش غیرحضوری بلیت در تمامی پایانه‌های مسافری استان با تمهیدات لازم برای مراجعین حضوری آغاز می‌شود.

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای خراسان جنوبی افزود: همچنین از ابتدای خردادماه فروش حضوری بلیت در تمامی پایانه‌های مسافری کشور ممنوع می‌شود و مسافران می‌توانند از مسیرها و اماکن یاد شده نسبت به تهیه بلیت اقدام کنند.

گرجی تصریح کرد: سامانه گویای ۱۴۱ و سامانه پیامکی ۳۰۰۰۵۶۱۴۱ آماده دریافت پیشنهادات، انتقادات و نظرات مسافران درخصوص نحوه ارائه خدمات سفرها در استان خراسان جنوبی خواهد بود.