معاون امور استان های سازمان فضای مجازی سراج گفت: به عنوان یک گزاره بپذیریم که فضای مجازی بستر شکل گیری تمدن آینده بشر است و اهمیت دارد.

محمد خراسانی زاده شامگاه یکشنبه در دیدار عمومی فعالان فضای مجازی با نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با موضوع «نقش فعالان فضای مجازی در گام دوم انقلاب» اضافه کرد: انقلاب اسلامی هم در حال شکل دادن به یک تمدن نوین اسلامی است و فضای مجازی با این نگاه به اندازه انقلاب اسلامی اهمیت پیدا می کند.

وی گفت: به زودی تمدن واحد آخرالزمانی در همه جهان شکل می گیرد و ما به ایجاد آن نزدیک می‌شویم که مرز جغرافیایی ندارد و همه بشریت در آن نقش آفرین بوده و فضای مجازی بستر اصلی ایجاد این تمدن است.

معاون امور استان های سازمان فضای مجازی سراج بیان کرد: غرب با وجود اینکه مبتنی بر برنامه ریزی شیطان تلاش می کند تا تمدن را به سمت خود بکشد به طور ناخوداگاه دارد در جدول تقدیر الهی بازی می کند و این تمدن یکپارچه که امروز مبتنی بر فضای مجازی شکل می گیرد مبتنی بر تقدیر الهی به سمتی می رود که دولت کریمه آخرالزمانی موعود امت ها ایجاد شود.

وی اظهار داشت: پدیده انقلاب اسلامی و فضای مجازی در یک حوزه اشتراکات جدی با هم دارند و شاید یکی از دلایلی که مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب از تمدن سازی و آرمان انقلاب اسلامی و ایجاد تمدن نوین اسلامی نام بردند همین است چون فضای مجازی بستر تمدن ساز دوران آخرالزمان است و این حرف من نیست چون در بهمن ماه سال ۱۳۹۶ معظم له در جمع شورای عالی فضای مجازی فرمودند فضای مجازی امروز به یک بستر تمدن سازی تبدیل شده است.

خراسانی زاده بیان کرد: پدیده انقلاب اسلامی که یک آرزوی دیرینه پیامبران و صالحان عالم بوده تا حکومت الله را محقق کنند بسیار با اهمیت است و فضای مجازی به اندازه انقلاب اسلامی اهمیت دارد که متاسفانه بعضی از دوستان ناآگاه، فضای مجازی را یک پدیده کثیف می‌دانند.

وی گفت: در گام دوم انقلاب اسلامی که مقام معظم رهبری در بعد از ظهر روز ۲۲ بهمن آن را به عنوان یک بیانیه تاریخی صادر کردند به نکات خودسازی، جامعه پردازی و تمدن سازی اشاره کردند.

وی افزود: معنای این سه نکته انتظار فعالانه است ولی در حال حاضر یک انتظار منفعلانه داریم به این معنا که مجموعه‌های گمراهی مثل انجمن حجتیه برای ما ترسیم کردند که بنشینیم تا اتفاقی بیفتد و دست روی دست بگذاریم تا امام زمان (عج) بیایند اما یک رویکرد و انتظار فعالانه داریم به این معنا که همه شرایط لازم برای یک حکومت جهانی که در روایات اسلامی به ما وعده داده شده و خصوصیاتش برای ما مشخص است را فراهم کنیم و وقتی زمینه‌ها فراهم شود آن وقت حضرت حجت (عج) تشریف می‌آورند و این حکومت جهانی را اداره و دولت کریمه را ایجاد می‌کنند.

این فعال فضای مجازی بیان کرد: آن زمان دوران واقعی حیات بشری را به ما نشان می‌دهند و اگر با این نگاه مسائل را ببینیم باید بگوییم خیلی از کارهای ما تا امروز کارهای اقتضایی بوده چون ما برای تمدن نوین اسلامی در حوزه فضای مجازی باید چه کار کنیم و آن کسی که در چین زندگی می کند و دینی از ادیان الهی را ندارد و با مذهب شیعه اثنی عشری آشنا نیست آیا ما مقصر نیستیم.

وی گفت: پیامبر اسلام (ص) که پیشرفته ترین دوران پیامبران الهی را تجربه کردند پیام خود را روی پوست حیوان می نوشتند و به پیک هایی می دادند که بعد از سه ماه این پیک به قیصر روم می رسید و او بعد از خواندن پیام اظهار نظر می کرد.

وی افزود: مقام معظم رهبری که در طول ولایت الله و ولایت انبیا و ائمه معصومین قرار دارند امروز در کمتر از یک ساعت بعد از صحبت ایشان همه پیام های اصلی به زبان های مختلف دنیا بیش از ۱۰ میلیون بار توسط ابنای بشر دیده شده و در خصوص آن صحبت می شود، در مقابل آن سپاه شیاطین برنامه ریزی و لشکر رحمانی در راستای آن حرکت می کند و این صحبت ها را به سمت اهدفش می برد و این آرزوی پیامبران الهی بود که یک روز پیام حق به راحتی به تمام کسانی که دنبال حقیقت هستند برسد.

خراسانی زاده گفت: جامعه جهانی در انتظار ماست، خداوند تکلیف فضای مجازی که بزرگ‌ترین بستر در حوزه فعالیت برای انقلاب اسلامی به عنوان زمینه ساز تمدن نهایی بشریت است را روی دوش ما گذاشته و باید برای هر دقیقه فعالیت در این فضا جواب دهیم.

وی در بخش دیگری از سخنانش اظهار داشت: افتخار می‌کنم در استانی هستم که فراتر از ظرفیت‌های جغرافیایی و جمعیتی خود ظرفیت دارد و شاید به لحاظ جغرافیایی از استان های گرم و خشک و به لحاظ اقتصادی از استان های محروم و از لحاظ تعداد نفر از استان های کم جمعیت باشد اما وقتی وارد عرصه های فرهنگی و اجتماعی می‌شویم می‌بینیم که ظرفیت بالای انسانی در این استان موج می‌زند.

وی گفت: فعالان فرهنگی در خراسان جنوبی با مردم فاصله زیادی ندارند که این در مجموعه برخی کلانشهرها یک معضل داشته چون بین مردم و فعالان فرهنگی آنها فاصله‌ای وجود دارد در حالی که در این استان این فاصله بسیار کم است.

همچنین در این نشست از برنامه جامع پنج ساله مرکز استانی سازمان فضای مجازی سراج در خراسان جنوبی رونمایی شد.

۰ ۰ votes
امتیازدهی به مقاله