معاون عمرانی فرمانداری ویژه طبس گفت: در پی بارندگی های چند روز اخیر، سدهای این شهرستان ۴۰۰ هزار مترمکعب آبگیری شد.

علیرضا خلیلی  گفت در این ارتباط سد نهرین طبس به میزان ۲۴۰ هزار مترمکعب، سد دره بید ۴۰ هزار مترمکعب و سد کریت ۱۲۰ هزار مترمکعب آبگیری شده است.
وی ادامه داد: در جریان این بارندگی ها، مسیر سیلاب روستای خرو باز است و کشاورزان سیلاب را به بندهای شخصی خود هدایت و ذخیره می کنند.
وی با اشاره به مسدود شدن راه روستایی خرو در پی ورود سیل به این جاده گفت: برای حل دائمی این مشکل ایجاد پل لوله ای برای این جاده پیشنهاد شده که طرح آن سال آینده آماده و برای آن تامین اعتبار خواهد شد.
معاون عمرانی فرمانداری ویژه طبس با بیان اینکه ستاد مدیریت بحران متشکل از ۱۴ کارگروه است، افزود: آمادگی ستاد مدیریت بحران صد درصدی است و پیش از آغاز فصل بارش به دستگاه های اجرایی اعلام و تاکید کردیم که تجهیزات و امکاناتشان را بررسی، رفع نقص و به روز کنند.
دبیر ستاد مدیریت بحران فرمانداری ویژه طبس با اشاره به بارندگی های اخیر گفت: هیچ راه مسدودی در محورهای اصلی این شهرستان نداشتیم و مسیرهای سیلاب مورد بررسی قرار گرفته تا در صورت بارندگی شدید از بروز خسارت جلوگیری شود.
وی با اشاره به آمادگی هلال احمر برای خدمات دهی یادآور شد: امداد و نجات شهری، جاده ای، کوهستان، درراه ماندگان و اسکان اضطراری در حیطه وظایف هلال احمر است که آموزش های مستمر و آمادگی لازم را دارند.
طبس در ۲۷۰ کیلومتری غرب بیرجند است.

۰ ۰ votes
امتیازدهی به مقاله