هفت تانکر آبرسانی سیار با اعتبار هشت میلیارد تومان و با همکاری بنیاد برکت به ناوگان آبرسانی خراسان جنوبی اضافه شد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان خراسان جنوبی روز سه‌شنبه در مراسم بهره‌برداری از پروژه مرمت قنات روستای نوفرست بیرجند که به صورت ویدئوکنفرانس با حضور مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور و رییس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) برگزار شد گفت: این هفت تانکر در ۱۱ شهرستان استان ۱۴۱ روستا را زیر پوشش قرار می‌دهد و در مجموع ۳۰ تانکر آبرسانی در سطح روستاهای استان مشغول به خدمت‌رسانی هستند.

حسین امامی افزود: بنیاد برکت در اجرای پروژه‌های آبرسانی به ۳۹ روستا در استان خراسان جنوبی مشارکت داشته که از این تعداد ۲۵ پروژه تاکنون به بهره‌برداری رسیده است.

وی اظهار داشت: با تکمیل این پروژه‌ها تا پایان شهریور، ۱۱ هزار نفر از جمعیت روستاهای استان از آب شرب سالم و بهداشتی بهره‌مند می‌شوند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان خراسان جنوبی گفت: از مجموع سرمایه‌گذاری ۴۵۰ میلیارد ریالی در این پروژه‌ها، سهم بنیاد برکت ۱۴۰ میلیارد ریال است و مابقی در تعهد شرکت آب و فاضلاب قرار دارد.

وی با اشاره به کاهش نزولات جوی در سال جاری گفت: امسال سخت‌ترین سال آبی در ۵۰ سال اخیر است.

امامی افزود: ۴۳۰ آبادی استان با ۱۵ هزار خانوار جمعیت زیر پوشش آبرسانی سیار قرار دارد که این آمار در پیک تابستان به ۴۵۰ روستا افزایش پیدا می‌کند.

در این مراسم تفاهم‌نامه همکاری مشترک بین ۲ دستگاه در راستای آبرسانی به ۵۰۰ روستا در سطح کشور به امضا رسید.

امروز با حضور معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی در روستای نوفرست، ۳۵ قنات به طور همزمان در استان به بهره‌برداری رسید.

در این مراسم پروژه احیا و مرمت قنات روستای نوفرست شهرستان بیرجند به نمایندگی از ۳۵ قنات در خراسان جنوبی افتتاح و هفت دستگاه تانکر به ناوگان آبرسانی به روستاهای استان ملحق شد.

احیا و مرمت قنوات و تامین تانکرها از محل همکاری سه‌جانبه سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی، شرکت آب و فاضلاب خراسان جنوبی و  بنیاد برکت انجام شده است.