مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی گفت؛ چهار شنبه ۸ آذرماه جاری آخرین مهلت ثبت نام معلولین جسمی حرکتی شدید در طرح اهدای رایگان وسایل کمک توانبخشی می باشد. علی عرب نژاد افزود در این طرح به معلولین جسمی حرکتی شدید ۳ تا ۱۴ ساله ای که قادر به راه رفتن نمی باشند وسایل کمک توانبخشی از قبیل واکر، ویلچر، ویلچر حمام، کالسکه و به صورت کاملا رایگان اهدا می گردد. وی افزود این طرح به همت موسسه خیریه توانبخشی ولیعصر (عج) تهران و اداره کل بهزیستی استان اجرا می شود و افراد متقاضی باید حداکثر تا تاریخ چهارشنبه هشتم آذرماه در سایت موسسه به آدرس www.Vrf.ir
ثبت نام نمایند.
خانواده های محترم دارای معلول جسمی حرکتی شدید جهت کسب اطلاعات بیشتر میتوانند در ساعات اداری با شماره تلفن ۳۲۴۰۰۰۷۱ الی ۹ داخلی ۱۰۷ و ۱۱۰ واحد توانبخشی اداره کل بهزیستی استان تماس بگیرند.

علی عرب نژاد در جمع خبرنگاران به اهمیت تامین وسایل کمک توانبخشی و خدمات درمانی توانخواهان و معلولین اشاره و خاطرنشان کرد : با توجه به افزایش اعتبارات خرید وسایل کمک توانبخشی در سال ۹۶ نسبت به سال ۹۵ شاهد عدم تامین وسایل جهت رفاه معلولین عزیز بودیم .
عرب نژاد به شناخت ظرفیت های بخش خصوصی در خارج از استان جهت تامین بخش عمده ای از لوازم کمک توانبخشی اشاره و افزود : در سال گذشته با تعاملی که با موسسه خیریه توانبخشی ولیعصر(عج) تهران برقرار شد توانستیم قول کمک در مهرماه سالجاری را دریافت کنیم.
وی به ارائه خدمات توانبخشی برای کودکان معلول ۳تا ۱۴ سال استان در روزهای پایانی آذر ماه سالجاری اشاره و تصریح کرد: این طرح با هدف آموزش شیوه های صحیح مراقبت از کودکان فلج مغزی صورت می گیرد .
وی ارتقا استفاده از وسایل کمک توانبخشی، کمک به استقلال در فعالیت روزمره زندگی،افزایش مهارت های شناختی، خودیاری و اجتماعی و کاهش آسیب های جسمی و روانی خانواده را از دیگر اهداف این طرح عنوان کرد .

۰ ۰ votes
امتیازدهی به مقاله