مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری خراسان جنوبی گفت: دفتر امور بانوان و خانواده استان به منظور ارتقای مطالعات فکری و بهینه‌سازی برنامه‌ریزی آموزشی، پژوهشی، فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی برگزاری اتاق فکرهای مرتبط را در برنامه دارد که در حال حاضر مجازی برگزار می‌شود.

نفیسه نخعی روز چهارشنبه اظهار داشت: این اتاق فکرها در شرایط کرونایی به صورت مجازی برگزار می‌شود و هدف از برگزاری اتاق فکر استفاده از ظرفیت متخصصان و کارشناسان توانمند استان در زمینه‌های مختلف است.

وی افزود: این تبادل اندیشه‌ها در غنابخشی به برنامه‌ها خیلی موثر است و بالطبع نتیجه بهتری به همراه دارد.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری خراسان جنوبی بیان کرد: برای برگزاری اتاق فکرهای مجازی موضوعاتی در راستای نیاز استان تعیین شده که اطلاع‌رسانی هم شده است.

وی گفت: نیازسنجی طرح‌های پژوهشی و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی، ارتقای وضعیت حقوق کودکان، ارتقا و توسعه مشارکت اقتصادی، کارآفرینی و اشتغال زنان و همچنین ارتقا و بهبود وضعیت سلامت روانی، جسمی و نشاط زنان و خانواده و نیز توسعه و تعمیق باورهای دینی و فرهنگی جامعه موضوعات تعیین شده در این طرح هستند.

نخعی افزود: اندیشمندان جامعه علمی، فرهیختگان، نخبگان و جامعه هدف می‌توانند نظرات خود را در مورد موضوع مشخص شده در سایت دفتر به نشانی www.sk-banovan.ir درج کنند.

وی اظهار داشت: پیشنهاداتی که در بازه زمانی بیستم تا پایان هر ماه به این صفحه منتقل شوند، پس از بررسی و پایش توسط دبیران اتاق فکر، نظرات برتر برای طرح در گروه کاری زنان و خانواده و سایر کارگروه‌های مربوطه ارایه می‌شود.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری خراسان جنوبی گفت: هدف از این جمع‌آوری پیشنهادات و استفاده از نظرات نخبگان جامعه بهبود وضعیت زنان و تحکیم بنیان خانواده در استان است.

وی در مورد تخصص و حوزه فعالیتی دبیران اتاق فکر امور بانوان و خانواده استانداری توضیح داد: دکتر لیلا طالب زاده عضو هیئت علمی دانشگاه بیرجند، دکتر عاطفه آجری آیسک عضو هیئت علمی دانشگاه بیرجند، دکتر میترا مودی عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند و دکتر مجتبی ابراهیمی مدیر سازمان تجاری سازی فناوری و اشتغال دانش آموختگان جهاد دانشگاهی دبیران اتاق فکر دفتر امور بانوان و خانواده استانداری هستند.

نخعی گفت: نیازسنجی طرح‌های پژوهشی و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی، ارتقای وضعیت حقوق کودکان، ارتقای وضعیت و بهبود سلامت روانی، جسمی و نشاط زنان و خانواده استان و همچنین ارتقا و توسعه مشارکت اقتصادی، کارآفرینی و اشتغال زنان چهار عنوان برگزیده برای اتاق فکرهای مجازی دفتر امور بانوان و خانواده است.

وی افزود: هرچه سطح مشارکت فعالان اجتماعی و صاحبنظران در ارایه ایده‌ها و پیشنهادات مرتبط بیشتر باشد، به یقین بازدهی کار و نتیجه حاصله بهتر خواهد بود.