مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان جنوبی گفت: ۴۰۱ طرح خوداشتغالی و مشاغل خانگی در سه ماه نخست امسال برای مددجویان زیر پوشش این نهاد اجرا شد که از این تعداد ۳۳۶ طرح از محل منابع بانکی و ۶۵ طرح از منابع امدادی تسهیلات دریافت کردند.

رضا سلم آبادی با اشاره به پرداخت ۱۵ میلیارد و هفت میلیون تومان تسهیلات برای طرح های خوداشتغالی و مشاغل خانگی اضافه کرد: از این تعداد ۲۸۴ طرح در روستاها با اعتبار ۸۶ میلیارد و ۹۳۰ میلیون ریال و ۱۱۷ طرح در شهر با اعتبار ۲۸ میلیارد و ۷۷ میلیون ریال اجرا شده است.

وی از اجرای ۱۰۱ طرح اشتغال توسط مجریان زن خبر داد و گفت: ۳۰۰ طرح نیز از ابتدای امسال توسط مجریان مرد در سطح استان اجرا شده است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان جنوبی افزود: امسال با اختصاص بیش از یکهزار و ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار، تسهیلات اشتغال مددجویان این نهاد در استان نسبت به مدت مشابه سال قبل ۴۸ درصد رشد داشته است.

وی ادامه داد: از این میزان اعتبار بالغ بر ۸۹۷ میلیارد ریال از محل منابع قرض الحسنه بانکی، ۹۰ میلیارد ریال از محل منابع امدادی و ۵۴۳ میلیارد ریال از محل اشتغال روستایی اختصاص می یابد.

سلم آبادی یادآور شد: سال گذشته ۲ هزار و ۸۰۴ فرصت شغلی برای سه هزار و ۶۳ نفر در استان ایجاد شده که ۲هزار و ۵۶۹ نفر موفق به دریافت تسهیلات اشتغال شدند و برای ما بقی از طریق کاریابی شغل ایجاد شده است.

وی گفت: امسال طرح های اشتغال تولید محور با ایجاد فرصت های شغلی مناسب بر اساس مهارت، علاقه مندی گروه های مختلف مددجویی تحت حمایت این ایجاد می شود.

۰ ۰ votes
امتیازدهی به مقاله