#خبر_و_هنر

#خراسان_جنوبی

#khabar_va_honar

#southern_Khorasan

#Birjand

#khabarvahonar

#خبر_و_هنر #خبروهنر

#خبر_هنر #خبر #اخبار #هنر #فرهنگ

#بیرجند #قاین #طبس #فردوس #سرایان #نهبندان #خوسف #بشرویه #زیرکوه #درمیان #سربیشه

رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی گفت: از ابتدای مهر امسال تا ۲۸ بهمن، هزار و ۷۷۵ تن برنج تنظیم بازار در این استان توزیع شده و ۵۴۵ تن نیز اکنون در حال توزیع است.

مهدی جعفری روز شنبه در نشست خبری مباحث مرتبط با تنظیم بازار در استان افزود: توزیع برنج تنظیم بازار از ابتدای مهر آغاز شد و در مرحله نخست ۵۰۰ تن برنج توزیع شد.

وی گفت: آبان ماه (مرحله دوم) ۵۰۰ تن برنج، آذر (مرحله سوم) ۲۵۰ تن، مرحله چهارم در دی ۳۰۰ تن و سهمیه مرحله پنجم بهمن ماه ۷۵۰ تن برنج بوده که ۳۷۵ تن توزیع شده است و ۳۷۵ تن هفته جاری توزیع می‌شود.

رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی با بیان اینکه برای ماه رمضان درخواست اختصاص سهمیه مازاد برنج به استان داده‌ شده اظهار داشت: قیمت برنج تنظیم بازار برای مصرف‌کننده از نوع تایلندی هر کیلوگرم ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومان و برنج هندی ۲۴ هزار تومان است.

وی با اشاره به اینکه اکنون برنج پاکستانی تنظیم بازار نداریم افزود: ۱۵۰ تن برنج هندی تحت عنوان سبد معیشتی در اختیار نهادهای حمایتی قرار گرفته و ۱۳۵ تن برنج هندی به فروشگاه‌های اتکا داده شده است.

جعفری با اشاره به سایر اقلام تنظیم بازار از جمله گوشت، شکر و میوه تصریح کرد: در حال حاضر ۱۷۵ تن شکر خانوار، ۱۵۰ تن شکر صنف و صنعت و ۸۶ تن شکر زنبورداران در حال توزیع است.

وی گفت: قبل از این تخصیص شکر نداشتیم و اکنون قیمت شکر برای مصرف خانوار ۱۵ هزار و ۲۳۰ تومان است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی یادآور شد: در مرحله اول ۱۰۰ تن مرغ منجمد توزیع شده و اکنون ۴۰ تن مرغ منجمد در حال توزیع است که قیمت هر کیلوگرم ۲۰ هزار تومان تعیین شده است.

وی افزود: ۴۰ تن سهمیه گوشت گوساله منجمد تنظیم بازار به ازای هر کیلوگرم ۱۰۷ هزار تومان برای مصرف‌کننده به استان ابلاغ شده که در حال توزیع است.

جعفری با اشاره به تولید روزانه ۱۵۰ تن گوشت مرغ در خراسان جنوبی اظهار داشت: از این میزان ۴۰ تن مصرف استان و ۱۱۰ تن مازاد است که به استان‌های سیستان و بلوچستان، کرمان، خراسان رضوی و یزد ارسال می‌شود.

وی بیان کرد: همچنین روزانه ۹۰ تن تخم مرغ در این استان تولید می‌شود که ۳۰ تن در استان توزیع و ۶۰ تن دیگر به چهار استان مذکور ارسال می‌شود.

رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی گفت: در حوزه مرغ و تخم مرغ مشکلی در استان نداریم و براساس تاکید و دستور استاندار، تمامی سردخانه‌های استان از مرغ و گوشت پُر است.

وی در مورد قیمت اقلام تنظیم بازار در استان تصریح کرد: تمامی قیمت‌ها براساس مصوبه ستاد تنظیم بازار کشور در همه استان‌ها یکسان است، حتی گوشت مرغ در خراسان جنوبی که تولیدکننده است نسبت به سایر استان‌ها ۲ هزار تومان کمتر بوده است.

جعفری با اشاره به عرضه اینترنتی شکر، مرغ و برنج از امروز در مرکز استان بیان کرد: قیمت عرضه در سطح فروشگاه‌ها مشخص است و مردم می‌توانند برای خرید اینترنتی به نشانی www.postsam.ir مراجعه کنند.

وی افزود: اخیرا ۱۹۰ ناظر با عنوان همیاران بازار به منظور رصد و ساماندهی وارد بازار شده‌اند و از ۱۰ آذر تا ۲۸ بهمن ماه ۱۹ هزار و ۱۸۴ مورد بازرسی در استان انجام شده است همچنین در این مدت هزار و ۸۲۵ مورد تخلف به ستاد خبری ۱۲۴ اعلام شد.

رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی با بیان اینکه برای ۶۸۲ واحد صنفی تعهد اخذ شده است گفت: ارزش ریالی تخلفات معرفی شده به تعزیرات حکومتی ۵۸ میلیارد ریال است و بیشترین تخلف معرفی شده به تعزیرات در حوزه آرد و نان و در زمینه کم‌فروشی و رعایت نکردن ساعت پخت بوده است.

وی اظهار داشت: در زمینه اختفا و عرضه کالا خارج از شبکه نیز ۱۰۰ میلیون ریال تخلف شناسایی شده است.

جعفری گفت: روزبازارها، میادین میوه و تره بار، نانوایی‌ها، توزیع‌کنندگان سموم کشاورزی، نهاده‌های دام و طیور، کالاهای اساسی، محصولات کشاورزی، انبارها، کشتارگاه‌ها، سردخانه‌ها، صنایع تبدیلی، کارخانه‌های تولید خوراک دام و واحدهای تولیدی آرد از جمله مراکزی مورد نظارت و بازرسی است.

وی افزود: همچنین گشت‌های مشترک جهاد کشاورزی با دستگاه‌های اجرایی همکار شامل تعزیرات حکومتی، دامپزشکی، اتحادیه نانوایان مرکز استان، اتاق اصناف، معاونت امور دام و پلیس امنیت اقتصادی استان انجام می‌شود.

رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی با اشاره به تامین میوه شب عید گفت: برای نوروز باید ۸۰۰ تن میوه خریداری شود که جز پرتقال والنسیا جنوب ۷۱۰ تن میوه شامل سیب قرمز، سیب زرد و تامسون سهمیه کامل خریداری شده و در انبارهای استان موجود است.

وی در مورد تامین و توزیع کود شیمیایی بیان کرد: تاکنون بیش از ۱۳ هزار و ۴۰۰ تن انواع کود ازته، فسفاته و پتاسه بین کشاورزان استان توزیع شده و بیش از پنج هزار و ۸۰۰ تن در حال حاضر موجودی انواع کودهای پایه ازته، فسفانه و پتاسه است لذا مشکلی از این بابت نداریم.