رئیس کل دادگستری استان گفت: یکی از برنامه های مهم ما در سال ۹۸، حمایت قضایی از فعالان اقتصادی برای حمایت از تولید و اشتغال است.

صیفی امروز در نشست خبری در جمع اصحاب رسانه گفت : در اینحمایت قضایی از فعالان اقتصادی برای حمایت از تولید و اشتغالراستا، برخورد جدی و بازدارنده با پدیده شوم فساد، برخورد با احتکارکنندگان و قاچاقچیان را با راه اندازی شعب ویژه در دادگاه ها پیگیری می کنیم.
وی همچنین افزود : برخورد با متعارضان به اراضی بیت المال و نوامیس، اخلاگران نظم عمومی، سگ گردان ها و هنجارشکنان و ادامه روند پلمپ قلیان خانه هایی که زمینه فساد را ایجاد می کنند در دستور کار قوه قضائیه و دادگستری است.
رئیس کل دادگستری استان با اشاره به رسیدگی به پرونده ها در زمان مناسب گفت : با توجه به دو اصل سرعت و دقت، زمان رسیدگی به پرونده ها در دادسراها کمتر از ۲۲ روز و در دادگاه های کیفری کمتر از ۳۰ روز است.
صیفی افزود: در راستای کاهش جمعیت کیفری با توجه به تاکید حجت الاسلام و المسلمین رئیسی در سفر اخیر ایشان به استان، در سال گذشته، هزار و ۶۰۰ پرونده جایگزین حبسی داشته ایم.
وی تعداد پرونده های رسیدگی شده در سال ۹۷ را ۷۰ هزار و ۵۵۱ پرونده اعلام کرد و گفت: ۴۶ هزار و ۲۲۲ پرونده معادل ۶۶ درصد در دادگستری های استان و ۲۴ هزار و ۳۲۹ پرونده معادل ۳۹ درصد در شوراهای حل اختلاف رسیدگی شده است.
رئیس کل دادگستری استان از افزایش ۱۴ درصدی پرونده های استان خبر داد و گفت: تعداد پرونده های وارده به شعب تجدید نظر استان نیز ۵ هزار پرونده بوده است.
صیفی یادآور شد : در سال ۹۷ تعداد پرونده های وارده به دادگاه کیفری استان ۱۹۹ پرونده بوده که نسبت به سال ۹۶ ، ۴ و ۳ دهم درصد کاهش ورودی داشته ایم.
وی گفت : در سال ۹۷ ،چهار پرونده مربوط به قتل عمد بوده که ۲ پرونده رسیدگی و برای آن صدور حکم قطعی شده است.
رئیس کل دادگستری استان جرایمی همچون مواد مخدر ، ضرب و جرح غیر عمد و سرقت را از بیشترین جرایم در خراسان جنوبی عنوان کرد.
صیفی در خصوص پرونده های طلاق هم گفت : میانگین پرونده های طلاق در سال ۹۷ نسبت به ۹۶ ، ۲۵ درصد کاهش و دعاوی مربوط به مطالبه مهریه ۳۰ درصد افزایش داشته است.
رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح استان هم گفت: یکی از اقدامات مهم این سازمان، پیشگیری از وقوع جرم با برگزاری کلاس های آموزشی است که در این راستا در سال۹۷ ، ۱۱۸ دوره برای نیروهای مسلح برگزار کرده ایم.
احمدی افزود : در بحث نرخ رسیدگی در دادسرای نظامی، مدت زمان رسیدگی به پرونده ها کمتر از ۲۸ روز و در دادگاه ها کمتر از ۲۱ روز بوده است.
مدیرکل زندان های استان هم در خصوص آمار زندانی های استان گفت : ۶۳ درصد زندانی ها بین ۱۸ تا ۴۰ سال سن دارند که ۶۴ درصد آنان غیر شاغل و برای اشتغال ۳۶ درصد اقدام کرده ایم.
هاشمی گفت : ۷۵ درصد زندانی ها مربوط به جرایم مواد مخدر ، ۱۱ درصد سرقت ، ۶ درصد جرایم غیر عمد و مابقی مربوط به سایر جرایم می باشند.
وی کاهش هدفمند جمعیت کیفری ، توسعه و بهسازی فضای زندان ها و سازماندهی بازداشتگاه ها را از مهم ترین اولویت های سازمان زندان ها عنوان کرد.
مدیرکل زندان های استان با بیان اینک تمامی زندان های استان در خارج از شهر واقع شدند افزود: تنها زندان داخل محدوده شهری در طبس است که در نیمه دوم سال ۹۸ این زندان هم به خارج از شهر منتقل خواهد شد.
هاشمی راه اندازی شورای حل اختلاف در زندان مرکزی بیرجند را مهم دانست و خاطر نشان کرد : این اقدام تاثیر زیادی در رسیدگی و حل کردن پرونده ها داشته است.

۰ ۰ votes
امتیازدهی به مقاله