#در_خانه_میمانیم

#شکست_کرونا_مردم_همدلی

#کرونا_را_شکست_میدهیم

#رعایت_بهداشت_فردی

 

 مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان خراسان جنوبی گفت: هنوز یک هزار و ۵۲۷ متقاضی در این استان موفق به دریافت تسهیلات جبران خسارت کرونا نشده‌اند که انتظار است دستگاه‌ها و بانک‌ها نسبت به تعیین تکلیف باقیمانده پرونده‌ها اقدام کنند.

 کار و رفاه اجتماعی استان خراسان جنوبی، غلامرضا اشرفی گفت: تاکنون ۶ هزار و ۸۴۳ متقاضی دریافت تسهیلات کرونا در استان ثبت‌نام کرده‌اند و سهم خراسان جنوبی از تسهیلات کرونایی یک هزار و ۳۱۰ میلیارد ریال است که ۵۴۴ میلیارد ریال تسهیلات به متقاضیان استان پرداخت شده است.

وی افزود: ابتدا فقط بنگاه‌های دارای کد بیمه‌ای اجازه ثبت‌نام در این سامانه را داشتند اما در مرحله بعد مشاغل غیررسمی که کد بیمه‌ای نداشتند هم مشمول دریافت تسهیلات کرونایی شدند و در مجموع ۱۴ رسته اصلی و ۸۵۰ زیررسته شناسایی شده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی بیان کرد: در کارگاه‌هایی که مستقیم از کرونا لطمه دیده و به اجبار تعطیل شده‌اند، مبلغ ۱۶ میلیون تومان وام به ازای هر نیروی انسانی اختصاص می‌یابد و در واحدهای کسب‌ و کاری که فعال بوده، تعطیل نشده و غیر مستقیم از کرونا آسیب دیده‌اند، مبلغ ۱۲ میلیون تومان تسهیلات پرداخت می‌شود.

وی نرخ سود تسهیلات را ۱۲ درصد و بازپرداخت آن را از مهر ماه جاری عنوان کرد و گفت: برای پرداخت تسهیلات کرونایی تا ۱۶۰ میلیون ریال نیاز به ضامن نیست و براساس مصوبه ستاد مقابله با کرونا چک و سفته می‌تواند این تسهیلات را ضمانت کند.

اشرفی افزود: تسهیلات بیشتر از ۱۶۰ میلیون ریال نیازمند ضامن است و امیدواریم بانک‌های عامل شرایط را درک و زمینه سهولت پرداخت تسهیلات را فراهم کنند.