استاندار خراسان جنوبی گفت: اساتید چشم پزشکی استان با مشارکت همدیگر دستگاه پیشرفته چشم پزشکی را تهیه کردند و مردم از رفت و آمد به استان‌های همجوار بی نیاز شده‌اند.

 جواد قناعت  در آیین بهره برداری از اولین دستگاه اگزایمر لیزر پیشرفته استان در مرکز جراحی محدود و سرپایی چشم نور بیرجند افزود: این اقدام ارزشمند مصداق عینی شعار سال بوده و امید است با مشارکت مردم شاهد جهش در همه حوزه‌ها باشیم.

وی عنوان کرد: گاهی در صنف پزشکان به ویژه شهرهای بزرگ شاهد هستیم که افرادی اندوخته‌های مالی را به سمت ساخت و ساز هدایت می‌کنند چون دنبال سود بیشتر و دردسر کمتر هستند اما پزشکان استان با سرمایه شخصی در راستای خدمت بهتر به مردم به سمت راه اندازی مراکز تخصصی درمانی و تامین تجهیزات پزشکی رفته‌اند که ارزشمند است.

استاندار خراسان جنوبی گفت: این اقدامات را نمی‌توان قیمت گذاری کرد چون پزشکان از توان و تخصص خود در راه خدمت به مردم استفاده می‌کنند.

وی بیان کرد: در گذشته مردم برای این نوع عمل‌های جراحی چشم باید به استان‌های همجوار سفر می‌کردند که علاوه بر سختی‌های سفر خطرهای زیادی را به جان می‌خریدند.

قناعت افزود: علاوه بر اقدامات زیربنایی در حوزه بهداشت و درمان این قبیل کارهای نرم افزاری نشان از روند رو به رشد استان خراسان جنوبی دارد.

وی با اشاره به نگاه مساعد دولت سیزدهم نسبت به جامعه پزشکی گفت: دستگاه‌های اجرایی باید زمینه سازی کنند تا توان مالی و فنی بخش خصوصی در راستای توسعه استان به کار گرفته شود و در زمینه تسهیلات هم از بخش خصوصی فعال در حوزه‌های بهداشت و درمان حمایت می‌کنیم.

استاندار خراسان جنوبی یادآور شد: دولت سیزدهم اقدامات خوبی در حوزه‌های زیرساختی بهداشت و درمان استان انجام داده که تکمیل ۲ بیمارستان نمونه ای از توجه خاص به این حوزه است.

وی گفت: علاوه بر افتتاح ۲ بیمارستان شهرستان‌های خوسف و بشرویه، عملیات اجرایی بیمارستان ۶۴ تختخوابی شهرستان زیرکوه نیز در دولت سیزدهم آغاز شد که پیشرفت خوبی دارد.

قناعت افزود: تامین دستگاه ام آر ای نیز از درخواست‌های مهم مردم برخی شهرستان‌های استان بوده که در فردوس و طبس راه اندازی شده و برای شهر بیرجند هم به زودی با کمک بخش خصوصی یک دستگاه دیگر اضافه خواهد شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند هم گفت: در سالی که مقام معظم رهبری بر نقش مشارکت مردم تاکید دارند، این اتفاق خوب با همکاری بخش خصوصی باعث خرسندی است و این گونه مجموعه خدمات چشم پزشکی در سطح استان کامل شده که با هزینه کمتر نسبت به شهرهای دیگر است.

سید محمد موسوی میرزایی افزود: چند گروه پزشکی در خراسان جنوبی از جمله چشم پزشکان شاخص هستند لذا اساتید پیشکسوت ماندگار شدند و در استان به مجموعه بهداشت و درمان کمک می‌کنند.

وی گفت: مجموعه دانشگاه علوم پزشکی تلاش دارد بخش دولتی و خصوصی همراه هم برای ارتقای شاخص‌های سلامت استان کمک کنند از همین رو اولین مجموعه رادیولوژی بخش خصوصی مجهز به ام آر ای را به زودی افتتاح خواهیم کرد.

اولین دستگاه اگزایمر لیزر پیشرفته استان خراسان جنوبی برای انجام اعمال جراحی و رفع عیوب انکساری چشم با اعتبار ۱۵۰ میلیارد ریال در بیرجند راه اندازی شد.

این دستگاه اولین بار در خراسان جنوبی نصب و راه اندازی شده است و تا قبل از این بیماران به استان‌های خراسان رضوی و سیستان و بلوچستان مراجعه می‌کردند.

نوشته و خبرنگار : دکتر  ا . زارعی دبیر سرویس پزشکی و سلامت و ا حسن پور