در آستانه عید سعید غدیر خم مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی به اتفاق جانشین و نماینده ولی فقیه در سپاه انصار الرضا( ع) و جمعی از مسئولان با خانواده معزز شهید هنرمند علی صمدیان دیدار کرد.
علی فرخنده در این دیدار با بیان اینکه به احترام خانواده شهدا و ایثارگران هر گامی که بر می‌داریم باید در راه رضایت خدا و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت باشد، بیان داشت: همه‌ی ما امنیت و آرامش امروز را مدیون خون شهدا می‌دانیم زیرا آن‌ها خون خود را تقدیم نظام و انقلاب کردند.
 وی تصریح کرد: دیدار با خانواده شهدا را وظیفه خود می‌دانیم و توفیق یافتیم امروز در آستانه عید غدیر خم به دیدار خانواده شهید آمده ایم.
 پدر شهید با نقل خاطراتی از وی مى‏ گوید: «در زمان عملیّات کربلاى ۱ بود که امام(ره) فرمان دادند، مهران باید آزاد شود. ایشان در آن موقع مى‏ خواست به مکّه برود و به خاطر همین پیام امام(ره) از رفتن به مکّه منصرف شد.»
 على صمدیان از سال ۱۳۶۵ در دانشگاه در رشته مکانیک به ادامه تحصیل پرداخت که قبل از اتمام آن به شهادت رسید.
 شهادت او در ۱۱ تیر ۱۳۶۵، در عملیّات کربلاى ۱ و در جبهه مهران به ثبت رسیده است و پیکر مطهّرش در گلزار شهداى شماره ۱ بیرجند به خاک سپرده شد.
 شهید در بخشى از وصیّت ‏نامه خود این چنین مى‏ نویسد: «و امّا شما اى امّت  حزب ‏اللّه – که تاریخ به سان شما را به جز در یک برهه از صدر اسلام سراغ ندارد – بدانید تنها ریسمان محکم، پیوند با ولایت فقیه است و سپردن تمام هستى خویش به او که راه را یافته و شما را با خود همراه کرده است. خدایا، عمرم فداى یک لحظه بودن امام. پس خود را به او بسپارید. دل به دنیا نبندید که خانه دل را خراب مى ‏کند. خانه دل را با ذکر خدا آباد کنید و مهیّا شوید براى یارى اسلام در جبهه ‏ها که این دیار عاشق مى‏ طلبد. گوش فرا دهید به بیانات امام امت که فرمودند: امروز حفظ جمهورى اسلامى از نماز واجب‏تر است. امروز حفظ جمهورى اسلامى در ادامه جنگ و کسب پیروزى اسلام و مسلمین است که دنیا بدان چشم امید بسته است.»

نوشته و خبر نگار : مهدیه حسن پور دبیر سرویس فرهنگی و هنری و ا.حسن پور