مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی گفت: کمیته‌های اطلاع‌رسانی در شهرستان‌های استان نیز با هدف آگاهی‌بخشی گسترده و بومی‌سازی نحوه اطلاع‌رسانی تشکیل می‌شود.

ناصر نبی‌زاده در بیست و یکمین نشست کمیته تبلیغات و اطلاع‌رسانی شورای اطلاع‌رسانی استان و کمیته اطلاع‌رسانی ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا به تاکیدات استاندار بر دو امر نظارت و اطلاع‌رسانی درخصوص مقابه با ویروس کرونا اشاره کرد و افزود: با توجه به شرایط موجود در کشور و استان، نسبت به ایجاد حساسیت گسترده درخصوص رعایت پروتکل‌های بهداشتی در سطح جامعه باید بیش از پیش کوشش کرد.

وی با اشاره به مصوبات جلسه گذشته ستاد استانی مقابله با کرونا، خواستار حضور کارشناسان و متخصصان در برنامه‌های صدا و سیما شد.

مدیر کمیته اطلاع‌رسانی ستاد استانی مقابله با کرونا با بیان اینکه طبق آخرین آمار میزان باورپذیری مردم نسبت به اجرای پروتکل‌های بهداشتی از ۹۸ درصد به ۴۰ درصد کاهش یافته است تصریح کرد: این موضوع نشان دهنده اهمیت گسترش بسترهای اطلاع‌رسانی است.

وی همچنین از دانشگاه علوم پزشکی و رسانه‌های استان تقاضا کرد تا در صورت تغییر علائم بیماری، اطلاع‌رسانی شایسته در این خصوص داشته باشند.

وی از انجام رصد فضای عمومی جامعه به صورت روزانه توسط دبیرخانه شورای اطلاع‌رسانی، خانه مطبوعات و صدا و سیما خبر داد و گفت: طی هفته گذشته نشریات استان چندین نوبت تیر اصلی خود را به موضوع کرونا و هشدارها در این خصوص اختصاص داده‌اند.

اطلاع‌رسانی‌ها باید تغییر کند

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری خراسان جنوبی نیز در این نشست با تاکید بر اینکه نوع اطلاع‌رسانی‌ها باید تغییر کند گفت: زمانی که شعاری بین مردم رسوب کند، اثرگذاری لازم را از دست می‌دهد لذا باید اطلاع‌رسانی‌ها متناسب با پروتکل‌های بهداشتی به روز شوند.

عباسعلی بهاری با اشاره به اینکه گستردگی کار در کمیته‌های اطلاع رسانی بسیار زیاد است و نیاز به تلاش بیشتری نیز دارد اضافه کرد: در بسیاری از موارد مردم نسبت به نکات لازم برای مقابله با بیماری کرونا مطلع هستند اما موجب تغییر رفتار آنها نشده است لذا اطلاع‌رسانی را باید به فرهنگ تبدیل کنیم.

وی تصریح کرد: پروتکل‌های بهداشتی توسط مساجد، صنوف و دستگاه‌های اجرایی تا حد قابل قبولی اجرا می‌شود اما مردم موارد لازم را رعایت نمی‌کنند.