اولین مدرسه پویا خراسان جنوبی با هدف افزایش فعالیت بدنی دانش‌آموزان روز سه‌شنبه با حضور معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش در بیرجند افتتاح شد.

رضوان حکیم زاده که صبح امروز وارد خراسان جنوبی شد، در آیین افتتاح مدرسه پویا دخترانه علامه حلی شهر بیرجند شرکت کرد.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی در این آیین گفت: این مدارس با سازه‌هایی مانند دیوار صخره‌نوردی، پل معلق، نردبان قدرتی و دیواره مشبک تجهیز می‌شوند.

محمدعلی واقعی افزود: سواد حرکتی دانش‌آموزان در مدارس پویا مد نظر قرار گرفته است و در این طرح مدرسه به سمتی هدایت می‌شود که در راستای سواد حرکتی دانش‌آموزان حداکثر کارایی را داشته باشد.

وی بیان کرد: میزان تحرک دانش‌آموزان در دوران شیوع ویروس کرونا بسیار کم شده است و از سویی با افزایش وزن دانش‌آموزان روبه‌رو هستیم که باید با جدیت کنترل شود.

وی گفت: طرح کوچ (کنترل وزن و چاقی) در خراسان جنوبی برای کاهش وزن دانش‌آموزان از ابتدای سال تحصیلی جاری اجرا شد که ایجاد مدارس پویا در ادامه این طرح است.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی تصریح کرد: ۱۲ مدرسه پویا تا پایان سال جاری در استان افتتاح می‌شود که برای هر مدرسه ۵۰ میلیون تومان تجهیزات ورزشی در نظر گرفته شده است.

وی افزود: ایمن‌سازی سازه‌ها از اولویت‌های آموزش و پرورش خراسان جنوبی در تجهیز مدارس پویا است و برای افزایش فعالیت بدنی باید همه جای مدرسه شامل حیاط، کلاس‌های درس و راهروها به نحوی طراحی شوند تا این فضا، دانش‌آموزان را به تحرک و فعالیت حرکتی بیشتر ترغیب کند.

دبستان دخترانه علامه حلی بیرجند اولین مدرسه پویا در خراسان جنوبی است که در بازدید معاون وزیر آموزش و پرورش از طرح هوشمندسازی این مدرسه هم بهره‌برداری شد.

سرکشی از مدارس، نشست ویدئو کنفرانسی با مدیران مدارس و سفر به شهرستان سربیشه از دیگر برنامه‌های سفر ۲ روزه معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش به خراسان جنوبی است.

۱۶۵ هزار دانش‌آموز در ۲ هزار و ۷۴۸ آموزشگاه خراسان جنوبی تحصیل می‌کنند و این تعداد بدون آمار نوآموزان پیش دبستانی است.