مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان جنوبی گفت: با توجه به شرایط کنونی زنگ نیکوکاری به صورت مجازی در هزار و ۷۷۸ مدرسه استان نواخته می‌شود و ۳۶۷ پایگاه نیکوکاری از فردا پنجشنبه در سراسر استان آغاز به کار می‌کند.

رضا سلم‌آبادی روز چهارشنبه در نشست خبری از آغاز هفته احسان نیکوکاری از ۱۴ تا ۲۰ اسفند خبر داد و گفت: امسال هم که سی و یکمین سال جشن ملی نیکوکاری است در بحث نیازمندی‌های شب عید و پوشاک و حتی آجیل این جشن انجام می‌شود.

وی بیان کرد: شعار «عیدی برای همه برای جشن نیکوکاری» برای امسال در نظر گرفته شده اما با توجه به شرایط کرونا مسایل کمی سخت‌تر شده است که امسال به‌صوت نمادین در سه روز کمک‌ها جمع آوری خواهد شد.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان جنوبی از فعالیت پایگاه‌های نیکوکاری در مصلی نماز جمعه خبر داد و اظهار داشت:  ۵۲۷ نیروی انسانی در این سه روز در پایگاه‌ها فعال خواهند بود.

وی اظهار داشت: برای رعایت پروتکل‌های بهداشتی خیران می‌توانند با استفاده از خدمات غیر حضوری و شماره گیری #۱*۸۸۷۷* مختص کمک‌ها در خراسان جنوبی اقدام کنند.

وی ادامه داد: تلفن گویای ۰۹۶۸۸۷۷ و ۲ شماره حساب بانک ملی ۶۰۳۷۹۹۱۸۹۹۹۵۸۸۹۰ و شماره کارت صندوق امداد ولایت ۶۰۳۷۹۹۷۹۵۰۰۳۰۶۰۲ آماده کمک‌های مردمی برای تحقق شعار عیدی برای همه است.

سلم‌آبادی گفت: خیران می‌توانند با استفاده از اپلیکیشن‌های سنا، سکه، بله و بام و یا از سایت مستقیم کمیته امداد مبالغ خود را واریز کنند.

وی بیان کرد: جمع‌آوری ۶ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان برای این جشن پیش بینی شده که از ۱۵ دی تا پایان اسفند عملیاتی خواهد شد.

مدیرکل کمیته امداد خراسان جنوبی ادامه داد: در ۱۱ ماه گذشته با تحقق ۴۸۳ درصدی منابع و اعتبارات اداره کل کمیته امداد خراسان جنوبی، رتبه اول در کشور به این استان اختصاص یافت.

وی با بیان اینکه مستمری‌های مددجویان و طرح‌های ویژه جدای بر این منابع است و به صورت مستقیم از مرکز پرداخت می‌شود گفت: در سال جاری کل درآمدهای کمیته امداد و مراکز نیکوکاری استان ۱۰۳ میلیارد تومان بوده است.

سلم‌آبادی ادامه داد: ۴۵ هزار خانوار با ۱۰۹ هزار نفر تحت حمایت این نهاد در استان هستند که جز با تامین منابع و ایجاد اشتغال نمی‌توان در این زمینه موثر واقع شد.

وی گفت: از این مبلغ چهار میلیارد و ۸۹۹ میلیون تومان صدقات و ۲۴ میلیارد تومان کمک های مبتنی بر نیاز بوده است که بر اساس نیت خیر اقدام شد.

وی اظهار داشت: در بحث ایتام و محسنین ۳۰ میلیارد و ۶۸۰ میلیون تومان جمع آوری کردیم و پنج میلیارد و ‌۷۶۸ میلیون تومان زکوات از دیگر اعتبارات مربوط به خیران استانی بوده است.

وی تصریح کرد: برنامه ما برای تسهیلات قرض‌الحسنه در سال جاری ۷۱ میلیارد تومان بوده که تاکنون ۱۱۲ میلیارد تومان تسهیلات پرداخت شده است و این آمار نشان می‌دهد مردم متقاضی قرض الحسنه هستند.

مدیرکل کمیته امداد خراسان جنوبی بیان کرد: فرهنگ سازی اشتغال در اولویت کاری مجموعه است که باید جوانان بیشتر به حوزه اشتغال هدایت شوند.

وی یادآور شد: در حوزه اشتغال امسال ۱۳۲ میلیارد تومان منابع داشتیم که سه هزار و ۴۰۰ طرح تاکنون انجام شده و چهار هزار و ۳۶۰ فرصت شغلی ایجاد شده است.

وی با بیان اینکه بانک‌ها نسبت به ایجاد اشتغال در تسریع پرداخت تسهیلات کمک کردند افزود: در حوزه فرهنگی هم امسال ۱۶ هزار بسته تحصیلی توزیع شد.

سلم‌آبادی اظهار داشت: ۴۱۳ تبلت برای دانش آموزان نیازمند توسط امداد و ۸۰ تبلت توسط خیرین خریداری شد و در حوزه حمایت سلامت هم ۴۵ هزار خانوار تحت حمایت قرار گرفتند.

وی از پرداخت هزار و ۴۵۴ اجاره مسکن با مبلغ ۹۰۰ میلیون تومان خبر داد و افزود: چهار هزار و ۴۵۰ مورد معافیت عوارض  در بحث انشعابات داشتیم و ۳ هزار و ۷۳۷ کمک ویژه درمان انجام شده است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان جنوبی با بیان اینکه سه هزار بیمار صعب‌ العلاج  در استان شناسایی شده است گفت: هزینه نگهداری این خانواده‌ها از مهمترین مشکلات است.

وی ادامه داد: برای تمامی بیماران صعب العلاج در بیرجند کارت‌های خدمات ویژه صادر کردیم که خدمات رایگان درمانی دریافت می‌کنند.

سلم‌آبادی یادآور شد: برخی شائبه دارند که هزینه‌های جاری امداد از کمک‌های مردم است اما هزینه‌های جاری امداد همانند سایر ادارات کل مبالغ از خزانه کشور طبق توافق نامه بودجه انجام می‌شود.