استاندار خراسان جنوبی گفت: با برنامه‌ریزی‌هایی که صورت گرفته این استان، مهیای برگزاری انتخاباتی در کمال امنیت و سلامت است.

“حمید ملانوری” در نشست ستاد انتخابات استان خراسان جنوبی که با ارتباط تصویری فرمانداران همراه بود، افزود: آنچه برای ما اهمیت دارد، برگزاری انتخاباتی سالم و امن با حضور حداکثری مردم است.

وی اظهار داشت: از ابتدای فرآیند برگزاری انتخابات و چینش مقدمات، تاکید ما بر این بوده که مجریان انتخابات، اصول بی‌طرفی و رعایت قانون را در دستور کار قرار دهند.

استاندار خراسان جنوبی با تشکر از همه عوامل اجرایی که برای برگزاری انتخاباتی با حضور حداکثری مردم تلاش کرده‌اند گفت: به مردم این اطمینان را می‌دهیم که شرایط برای حضورشان در انتخابات فراهم است و می‌توانند به هر شعبه‌ای که تمایل دارند، مراجعه کنند و رای بدهند.

وی افزود: همه همکاران ما این آمادگی را دارند که سلامت انتخابات را تضمین کنند و به لحاظ مدیریت کرونا نیز شرایط لازم برای حفظ سلامتی مردم تامین شده است.

ملانوری تاکید کرد: ما وظیفه خود را به عنوان مجریان انتخابات انجام داده‌ایم و آمادگی لازم را داریم تا وارد جریان اخذ رای شویم.

وی گفت: در کنار همه این تلاش‌ها در جریان برگزاری انتخابات موضوع مهم، مشارکت مردم برای رای دادن است.

استاندار خراسان جنوبی ادامه داد: مردم ما در این انتخابات بار دیگر ثابت می‌کنند که همچنان پشتیبان انقلابی هستند که با دست خود و با رهبری‌های امام راحل به ثمر رسانده‌اند و با رهنمودهای رهبر معظم انقلاب استمرار پیدا کرده است.

وی با اشاره به اینکه انتخابات نشانه حمایت مردم از نظام است، از همه مردم دعوت کرد که در این انتخابات حضور یابند تا حماسه سیاسی دیگری را خلق کنند.

ملانوری اظهار داشت: حضور مردم در انتخابات باعث ناامیدی دشمنان از تلاش‌هایی می‌شود که برای دلسرد کردن مردم از نظام کرده‌اند.

وی گفت: امید همه ملت‌های آزادی‌خواه جهان به انقلابی است که در ایران اسلامی شکل گرفته و این انقلاب با مشارکت مردم در همه صحنه‌ها به ویژه انتخابات استمرار می‌یابد.

استاندار خراسان جنوبی اظهار امیدواری کرد: همه ما بتوانیم امانت‌دار خوبی باشیم و انقلاب را به نسل‌های بعدی و همه ملت‌هایی که به آن دلبسته‌اند، هدیه کنیم.

وی افزود: حضور ما در انتخابات فقط برای تعیین یک نفر به عنوان رییس جمهوری یا گروهی به عنوان اعضای شورای اسلامی نیست بلکه به معنای پشتیبانی از اهداف انقلاب اسلامی است.

ملانوری با تاکید بر اینکه حضور پای صندوق‌های رای باید هوشیارانه و آگاهانه باشد، گفت: مردم باید با مطالعه و براساس برنامه‌های نامزدها، گزینه‌های خود را انتخاب کنند تا ان شاء الله آینده روشن را برای استان و کشور ترسیم کنند.

وی در ابتدای این نشست که با حضور اعضای کمیته‌های ذیل ستاد انتخابات استان و ارتباط تصویری فرمانداران همراه بود، مواردی در زمینه آمادگی همه حوزه‌ها برای برگزاری انتخابات ارائه کرد.

حضور به موقع همه اعضا در شعب، آغاز فرآیند انتخابات راس ساعت ۷ صبح روز جمعه ۲۸ خرداد، برقراری تعامل و همراهی بین همه عوامل اجرایی از جمله توصیه‌های ملانوری به جمع حاضر بود.

استاندار خراسان جنوبی عصر امروز در آستانه انتخابات ۲۸ خرداد از ستاد انتخابات شهرستان بیرجند بازدید کرد.

این بازدید با هدف بررسی و ارزیابی شرایط و آخرین وضعیت آمادگی ستاد و عوامل اجرایی انتخابات در شهرستان بیرجند انجام شد و گفت و گو با عوامل اجرایی و نمایندگان فرماندار که برای تحویل تجهیزات در محل ستاد حضور داشتند، از برنامه‌های این بازدید بود.

ملانوری در این بازدید با یادآوری شروع فرآیند انتخابات رأس ساعت ۷ صبح فردا گفت: انتخابات شورای اسلامی شهر در بیرجند به صورت تمام الکترونیک برگزار می‌شود.

استاندار خراسان جنوبی بیان کرد: انتخابات ریاست جمهوری و انتخابات شوراهای اسلامی روستاها و دیگر شهرهای استان به صورت دستی و با تعرفه انجام می‌شود.

انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری همزمان با ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا، دومین میان دوره‌­ای مجلس خبرگان رهبری و نخستین میان دوره‌ای مجلس شورای اسلامی یازدهم، ۲۸ خرداد امسال برگزار می‌شود.

انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا همزمان با سراسر کشور در ۱۱ شهرستان استان خراسان جنوبی برگزار خواهد شد.

۵۶۹ هزار و ۶۲۷ نفر در خراسان جنوبی واجد شرایط رای دادن هستند که از این تعداد ۱۶ هزار و ۳۴۸ نفر رای اولی به شمار می‌روند.

هزار و ۲۴ شعبه اخذ رای انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری و ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا در خراسان جنوبی دایر می‌شود که با توجه به لزوم حفظ سلامتی مردم تعداد شعب اخذ رای در این استان ۱۵ درصد نسبت به دوره قبل افزایش پیدا کرده است.

بیش از ۲۴ هزار نفر در این استان به عنوان عوامل اجرایی، برگزاری انتخابات ۲۸ خرداد را برعهده دارند.