ستاد احیا، بازسازی و مدیریت قنوات خراسان جنوبی در راستای تحقق مصوبه سفر استانی رییس جمهوری، به ریاست استاندار خراسان جنوبی تشکیل شد.

 اولین جلسه این ستاد عصر یکشنبه با محوریت برنامه‌ریزی به منظور تحقق مصوبه سفر رییس جمهوری به خراسان جنوبی، تعیین راهبردهای ستاد و نیز تکالیف دستگاه‌های متولی در این زمینه برگزار شد.

رییس جمهوری در سومین سفر استانی خود که نوزدهم شهریور امسال به خراسان جنوبی انجام شد، در دیدار نمایندگان اقشار مردم، ایثارگران، نخبگان و علمای استان خراسان جنوبی گفت: یکی از مسائل مهم در خراسان جنوبی درخصوص تامین آب، ستاد احیای قنوات در این استان است که باید این ستاد فعال شود و مسوولان دولتی هم از آن حمایت کنند.

آیت الله سید ابراهیم رئیسی افزود: زمانی که تولیت آستان مقدس رضوی را برعهده داشتم اقدامی در مورد احیای قنوات خراسان رضوی، خراسان جنوبی و خراسان شمالی انجام دادیم که نتیجه‌بخش اما کار ما کار محدودی بود.

وی تاکید کرد: این کار باید به صورت کشوری انجام شود و خراسان جنوبی می‌تواند یک مرکزیتی پیدا کند، فعال شدن ستاد احیای قنات برای این استان بسیار برکت دارد و خود مردم هم در این زمینه پای کار هستند.

استاندار خراسان جنوبی هم در نشست شورای اداری استان که همان روز با حضور رییس جمهوری در بیرجند برگزار شد، اعلام کرد: با توجه به خشکسالی بی‌سابقه در این استان ستاد احیای قنوات به پیشنهاد رییس جمهوری به زودی تشکیل می‌شود.

امروز با گذشت ۹ روز از سفر رییس جمهوری به خراسان جنوبی، اولین جلسه ستاد احیا، بازسازی و مدیریت قنوات خراسان جنوبی برگزار شد و استاندار خراسان جنوبی به عنوان رییس ستاد، معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری به عنوان جانشین و رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی به عنوان دبیر این ستاد انتخاب شدند.

همچنین تشکیل سه کارگروه از جمله “آموزش، فرهنگ‌سازی و مشارکت” با مدیریت مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری خراسان جنوبی، کارگروه “بررسی حوادث و بررسی بلاهای طبیعی” با مدیریت مدیرکل مدیریت بحران استانداری و کارگروه “مدیریت قنوات” با مدیریت مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان جنوبی در این ستاد تصویب و مقرر شد که مدیران این کارگروه‌ها شیوه اجرا را طی هفته آینده به ستاد ارائه کنند تا به تصویب برسد.

مقرر شد که ستاد احیا، بازسازی و مدیریت قنوات خراسان جنوبی هفته آینده نیز تشکیل جلسه دهد تا با اصلاح شیوه‌نامه، به زودی فعالیت عمرانی در زمینه مرمت و بازسازی قنوات خراسان جنوبی شروع شود.