#در_خانه_میمانیم

#شکست_کرونا_مردم_همدلی

#کرونا_را_شکست_میدهیم

#رعایت_بهداشت_فردی

 

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: به طور ثابت طی یکی دو هفته گذشته موارد کرونا در استان خراسان جنوبی افزایش پیدا کرده است.

کامبیز مهدی زاده شامگاه چهارشنبه درباره آخرین وضعیت بیماری کووید ۱۹ در استان خراسان جنوبی گفت: اکثر شهرستان‌های استان مواردی از بیماری را گزارش می‌کنند حتی در مناطقی که قبلا سفید بودند الان شاهد افزایش موارد مثبت کرونا هستیم.

وی اظهار داشت: همین طور افزایش موارد بستری بیماری‌های تنفسی را داریم و در بخش‌هایی که برای بیماری کرونا در نظر گرفته شده است تعداد زیادی بیمار در حال حاضر بستری شده‌اند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند افزود: متاسفانه این روزها شاهد برگزاری مراسم مختلف هستیم که بخصوص به صورت غیرکنترل شده در خانه، باغ‌ها یا مکان‌های شخصی برگزار می‌شود.

وی گفت: اغلب مواردی که این روزها انتقال بیماری صورت می‌گیرد، در شرح حال آنان حتما حضور در یکی از این مراسم است.

مهدی زاده بیان کرد: توصیه می‌شود از مسافرت تا جایی که امکان دارد، خودداری شود چون کنترل بیماری در سفر کمتر می‌شود و هم اینکه اکثر مناطق آلوده است.

وی گفت: بنابراین از هم‌استانی‌ها خواهش می‌کنیم از تردد، جابه‌جایی و مسافرت به سایر استان‌ها بخصوص استان‌های در وضعیت قرمز خودداری کنند تا با تداوم همکاری و همراهی مردم در رعایت نکات بهداشتی شاهد کاهش موارد و حذف این بیماری از جامعه باشیم.

موارد ابتلا به کرونا در خراسان جنوبی از اواخر فروردین ماه امسال روند کاهشی نسبتا ثابت را داشت به طوری که در هفته‌های بعد برخی روزها به صفر رسید اما از نیمه خردادماه مجددا صعودی شده است.

به گفته مسوولان استان اغلب موارد مثبت شناسایی شده جدید از نمونه‌های سرپایی بوده ولی با افزایش بیماران سرپایی بتدریج موارد بستری و فوت ناشی از کرونا هم افزایش می‌یابد.

این در حالی است که استاندار خراسان جنوبی ۲۶ خردادماه گفت: چنانچه مردم دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت نکنند و بیماری گسترش یابد، ستاد ملی کرونا محدودیت‌ها را دوباره اعمال خواهد کرد.

محمدصادق معتمدیان اظهار داشت: با عنایت به تصمیمات ستاد ملی مقابله با کرونا مبنی بر بازگشایی برخی واحدها و مشاغل به شرط تمکین افراد به پروتکل‌ها، چنانچه ضوابط بهداشتی رعایت نشود، احتمال تجدید محدودیت‌ها وجود دارد.

وی افزود: همان طور که آمارها نشان می‌دهد، به جهت عدم رعایت پروتکل‌ها و کاهش حساسیت‌ها متاسفانه آمار شیوع بیماری کرونا در کشور و در استان افزایش یافته است.

تاکنون ۱۹۵ هزار و ۵۱ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند و با فوت ۱۲۰ نفر در ۲۴ ساعت گذشته، شمار جان باختگان کرونا در کشور به ۹ هزار و ۱۸۵ نفر رسید.