رئیس کمیته اطلاع‌رسانی ستاد انتخابات استان خراسان جنوبی گفت: اطلاع‌رسانی در مورد انتخابات باید با استفاده از روش‌های نو باشد تا به افزایش مشارکت مردم و جوانان منجر شود.

مهدی مرادی روز پنجشنبه در اولین نشست کمیته اطلاع‌رسانی ستاد انتخابات استان که در استانداری خراسان جنوبی برگزار شد، افزود: شکوه حضور مردم، مهمترین هدف ستاد انتخابات استان و کمیته‌های ذیل آن است.

وی اظهار داشت: در انتخابات امسال هم باید سعی کنیم خراسان جنوبی مثل همیشه با بیشترین میزان مشارکت، افتخار دیگری را ثبت کند.

مدیرکل دفتر استاندار و روابط عمومی استانداری خراسان جنوبی هدف از تشکیل کمیته اطلاع‌رسانی را کمک به ارتقای دانش سیاسی مردم عنوان کرد و گفت: ما باید در این کمیته به گونه‌ای برنامه‌ریزی کنیم که فرمایشات مقام معظم رهبری در زمینه انتخابات محقق شود.

وی بیان کرد: توجه به چهار مقوله محوری “امنیت، سلامت، رقابت و مشارکت در انتخابات” که مورد تاکید رهبر معظم انقلاب بوده از مهمترین دستور کارهای کمیته اطلاع‌رسانی ستاد انتخابات است و سیاست‌گذاری، رصد و پایش، ارزیابی، تولید محتوا و انتشار از وظایف اصلی این کمیته محسوب می‌شود.

مرادی با بیان اینکه تبیین و روشنگری از تکالیف این حوزه است اظهار داشت: با توجه به اینکه دشمن درصدد است نسل جوان را با اسیر کردن در فضای مجازی از آرمان‌های انقلاب دور کند، باید از همه ظرفیت‌های در اختیار برای اطلاع‌رسانی خدمات دولت و نظام استفاده و رفع ابهام کنیم.

وی با تاکید بر اینکه رسانه، نماینده افکار عمومی است افزود: ما در استان رسانه زرد نداریم و رسانه‌های فعال در خراسان جنوبی از رسانه‌های با اخلاق کشور هستند لذا مدیریت اطلاع‌رسانی در انتخابات باید با رویکرد ایجاد آرامش و جلوگیری از تنش و التهاب در جامعه باشد.

رئیس کمیته اطلاع‌رسانی ستاد انتخابات خراسان جنوبی گفت: ترویج گفتمان قانون‌مداری و اخلاق‌مداری همچنین ترغیب مردم به حضور در انتخابات از وظایف مهم رسانه است و در تمامی مراحل برگزاری انتخابات و با همکاری همه حوزه‌های متولی، شعار “سرعت، دقت و صحت” مورد توجه قرار گیرد.

وی با بیان اینکه کمیته اطلاع‌رسانی ستاد انتخابات استان از همین جلسه به طور رسمی آغاز به کار کرد، گفت: این کمیته باید با برنامه‌ریزی برای برگزاری برخی پویش‌ها و جشنواره‌ها همچون رای اولی‌ها، فعالان فضای مجازی، رسانه و انتخابات به افزایش مشارکت مردم و شکوه انتخابات کمک کند.

مرادی بر برنامه‌ریزی برای حضور با شکوه مردم در انتخابات اسفند امسال تاکید کرد و افزود: تشکیل کارگروه فضای مجازی یکی از نیازهای مهم در زمینه انتخابات است و اگر فعالان مجازی روش‌های نوین را برای باشکوه‌تر شدن انتخابات عملی کنند بعد از ارزیابی لازم در صورتی که طرح موفقی باشد، ارائه کننده طرح تقدیر خواهد شد.

وی اظهار داشت: استفاده از تبلیغات پیامکی در دستگاه‌های خدمات‌رسان و روشنگری قشر جوان در مجموعه‌های آموزش و پرورش، ورزش و جوانان و دانشگاه‌ها نیز باید در دستور کار قرار گیرد.

مدیرکل دفتر استاندار و روابط عمومی استانداری خراسان جنوبی برگزاری جشنواره رسانه و انتخابات با عنوان “ایران قوی و مقتدر” در مرکز استان و جشنواره ویژه رای اولی‌ها برای جلب مشارکت مردم در انتخابات را پیشنهاد داد.

انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری روز جمعه ۱۱ اسفند امسال در سراسر کشور برگزار می‌شود.