جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان خراسان جنوبی، به ریاست محمدصادق معتمدیان برگزار شد.
نماینده عالی دولت در استان، طی سخنانی اظهار داشت: بر اساس دستور مقام معظم رهبری مبنی بر ضرورت اصلاح ساختار بودجه کشور، این موضوع در دستور کار قرار گرفت و سیاست های کلی تبیین شد.
?وی افزود: مهم ترین تغییرات اِعمال شده در سیاست های بودجه ای کشور، ارسال برنامه ای بودجه به مجلس است که برای اولین بار صورت می گیرد و مبتنی بر یک برنامه دوساله است؛ سال اول به شکل بودجه ای و الزام آور و سال دوم نیز برنامه ای و غیرالزام آور خواهد بود.
?استاندار خراسان جنوبی تصریح کرد: دشمن در طول این چهل سال، تحریم نفت را به طرق گوناگون در دستور کار قرار داده که علت آن وابستگی شدید بودجه کشور به نفت می باشد؛ به همین منظور هدف گذاری دولت، کمرنگ شدن نقش نفت در بودجه و اتکا به سایر درآمدها به ویژه مالیات است.
?معتمدیان افزود: امسال ۱۳۰ هزار میلیارد تومان درآمد مالیاتی کشور بوده و برای سال آینده نیز ۱۷۰ هزار میلیارد پیش بینی شده است که سیاست دولت در اخذ مالیات، تمرکز بر دانه درشت ها و فرارهای مالیاتی می باشد.
?وی خاطرنشان کرد: بودجه سال ۱۳۹۹ انقباضی خواهد بود و با توجه به افزایش ۱۵ الی ۲۰ درصدی حقوق کارمندان، صرفه جویی و کاهش هزینه ها در بخش هایی همچون آب، برق، گاز و سایر اقلام هزینه ای خواهد بود.