رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی گفت: همزمان با نیمه شعبان و سالروز ولادت امام زمان (عج) ۷۲ عنوان برنامه محوری شامل ۲ هزار و ۵۰۰ ریز برنامه در این استان تدارک دیده شده است که با مشارکت مردم اجرا می‌شود.

حجت‌الاسلام محسن مشرفی روز دوشنبه در نشست خبری تشریح جشن‌های نیمه شعبان افزود: جشن بزرگ نیمه شعبان در شب میلاد امام زمان (عج) در محل فرهنگسرای شهر بیرجند برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه شب نیمه شعبان زمان تقرب به خدا و استجابت دعاست گفت: مراسم سراسری بانگ «یا مهدی ادرکنی» ساعت ۲۱ سه‌شنبه ۱۶ اسفند بر فراز بام‌ها، ماذنه‌های مساجد و بقاع متبرکه برگزار می‌شود و عموم مردم با زمزمه دعای فرج (الهی عظم البلاء) و دعای توسل از درگاه خداوند متعال تعجیل در ظهور حضرت ولی عصر (عج)، رفع بلایا و گرفتاری‌ها را طلب می‌کنند.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی برگزاری دعای ندبه در صبح روز نیمه شعبان (۱۷ اسفند) در مهدیه بیرجند، اجتماعات مردمی و مراسم شادپیمایی منتظران ظهور ساعت ۹ صبح روز نیمه شعبان از میدان ابوذر به سمت مسجد امام حسین (ع) را از دیگر برنامه‌ها اعلام کرد.

وی افزود: برنامه جشنواره شاد شهدایی مبتنی بر جهاد تبیین توسط گروه‌های هنری ویژه مدارس، برپایی کاروان‌های شادی، پویش هر خانه یک پرچم، پویش به عشق مهدی، خودرو نویسی، پویش هر مسجد یک قربانی، برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی و اعزام مبلغ به نقاط مختلف استان نیز پیش‌بینی شده است.

حجت‌الاسلام مشرفی از برگزاری ۲۰ جشن در بوستان‌های استان خبر داد و گفت: رزمایش مواسات و همدلی، برپایی موکب‌های صلواتی، اعزام گروه‌های جهادی به نقاط محروم استان، کاشت نهال، عطرافشانی گلزار شهدا و اعزام پیک امید مراکز سیار کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به نقاط استان از دیگر برنامه‌هاست.

وی عنوان کرد: امسال به طور خاص شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کشور در موضوع جشن‌های نیمه شعبان ورود جدی‌تری براساس وظیفه ذاتی خود دارد که به تبع در خراسان جنوبی نیز جلسات مختلفی به ریاست نماینده ولی فقیه در استان و با حضور نمایندگان دستگاه‌های اجرایی برگزار شده است.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان جنوبیی با بیان اینکه پیام اصلی جشن‌های نیمه شعبان در یک کلمه حمایت همه‌جانبه از امام زمان (عج) است افزود: همه این جشن‌ها برای اعلام آمادگی، بیعت و استغاثه به وجود امام زمان بوده چراکه دنیا تشنه حضور منجی عالم بشریت، امامت و ولایت مستقیم و حاضر حجت خدا بر زمین است.

وی گفت: تحقق این اهداف مستلزم این است که هر برنامه‌ای تحت عنوان جشن‌های نیمه شعبان برگزار می‌شود رنگ و بوی اصلی این پیام را به خود بگیرد و به آحاد جامعه به خصوص جوانان منعکس شود.

حجت‌الاسلام مشرفی تصریح کرد: افق و سعی برنامه‌های شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی این است که در حد امکان مناسبت‌های ملی و مذهبی به صورت بین‌المللی دنبال و گرامی داشته شود که دور از دسترس و توان ما نیست.

وی افزود: امروز که مرزهای جغرافیایی با فضای رسانه‌های مختلف که در دسترس است، برداشته شده برای هر فرد علاقه مند به ساحت معصومین و هر عاشق شیدای نظام مقدس جمهوری اسلامی این زمینه فراهم است که به میزان توان خود، پیام اسلام، انتظار و انقلاب اسلامی را به صورت جهانی به تشنگان عدالت و شیفتگان معارف قرآن و اهل بیت منتقل کند.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی شعار محوری جشن‌های نیمه شعبان امسال را «ایران امیدوار» برشمرد و گفت: سعی بر این است امسال جشن‌ها مردم‌پایه اما با تسهیلگری و بسیج همه امکانات دستگاه‌ها و نهادها برگزار شود و شاهد وفاق، همدلی و همکاری بسیار خوب دستگاه‌ها مانند راهپیمایی ۲۲ بهمن هستیم.

وی ادامه داد: سنت پسندیده برات هم در روزهای منتهی به نیمه شعبان برگزار می‌شود که توصیه داریم جهت‌گیری در اجتماع سر قبور رفتگان و شهدا به سمت توسل به ساحت معصومین (ع) و نذر صلوات برای شادی روح اهل قبور و تعجیل در فرج امام زمان باشد.

حجت‌الاسلام مشرفی گفت: نذورات روز برات باید به سمتی هدایت شود که بیشترین خیر و برکت و برات و شادی را برای رفتگان همچنین جامعه از جمله صدقات جاریه و اجرای پروژه‌های عام‌النفعه، ترویج معارف اهل بیت (ع) و رفع گرفتاری از افراد آبرومند داشته باشد.

وی با اشاره به لزوم برپایی هرچه باشکوه‌تر جشن‌های نیمه شعبان افزود: در یک سال گذشته یکی از مهمترین اقداماتی که پیگیری شده سند چشم‌انداز توسعه شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی است که در آن مناسبت‌های بین‌المللی، ملی و مذهبی مورد توجه ویژه قرار گرفته است.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی مردمی‌سازی جشن‌ها و محور قرار گرفتن مساجد را یکی از اهداف این سند ذکر کرد و گفت: با توجه به اتفاقاتی که امسال رخ داد می‌طلبد فضای شاد و متنوعی در سطح کشور داشته باشیم و این فضا در ایام دهه فجر به زیبایی دیده شد و مسئولان و مردم پای کار آمدند لذا با وجود همه مشکلات شاهد موج عظیمی از حضور مردم و امیدواری هستیم.