جلسه کمیته هنری، نمایشی و ادبیات دفاع مقدس شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس با دستور کار تصمیم گیری درباره کتبی که در راستای کنگره ۲ هزار شهید استان تهیه شده اما به چاپ نرسیده اند، برگزار شد.

ناصر نبی زاده مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی در این جلسه که ظهر سه شنبه ۲۶ آذر ماه ۹۸ برگزار گردید، با بیان این که یکی از ویژگی های منحصر به فرد کنگره ۲ هزار شهید استان، توجه عمیق به آثار فرهنگی بود، ادامه داد: در این راستا بیش از ۱۴۰ عنوان کتاب جمع آوری شد، اما بخش بیشتری از این کتب به شیوه مناسب نشر پیدا نکرده است. لذا لازم است با همکاری دستگاه های متولی زمینه نشر این کتب را فرآهم کنیم.

وی با اشاره به این که اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، سال گذشته، ۳۶ عنوان کتاب از این مجموعه را حمایت و با اعتبار ۴۰ میلیونی خریداری کرد، یادآور شد: نگاه سایر دوستان و دستگاه ها نیز در جهت حمایت از این آثار می باشد، البته بیشتر تمایل دارند آثار به چاپ رسیده را خریداری کنند.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی در راستای چاپ هر چه سریعتر این کتب پیشنهاد داد: در وهله اول، آثار تهیه شده را با توجه به نیاز مخاطب اولویت بندی کرده و ویرایش مجدد آن ها را در دستور کار قرار دهید. نبی زاده با بیان این که دستگاه های اجرایی نیز پای کار آمده و آثاری که مرتبط با شهیدی از مجموعه خودشان است را به چاپ برسانند، خاطرنشان کرد: این اداره کل نیز آماده حمایت از طریق خرید آثار به چاپ رسیده می باشد. حتی می توان تعدادی از این کتب را بستر جشنواره نمایشنامه نویسی یا مبنای مسابقات کتابخوانی قرار داد.