نماینده مردم نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی از آماده شدن طرح تبدیل نهبندان به اولین شهر دیجیتال استان با ابلاغ وزارت ارتباطات خبر داد.

صبح امروز مشاور وزیر ارتباطات و مجری طرح‌های توسعه ارتباطات روستایی کشور که به دعوت نماینده مردم نهبندان و سربیشه به نهبندان سفر کرده بود از زیرساخت‌های ارتباطی چند روستای نهبندان بازدید کرده و طی جلسه‌ای موضوعات پیش روی زیرساخت‌های ارتباطی شهرستان‌های نهبندان و سربیشه را مورد بحث و بررسی قرار داد.

نخعی نماینده مردم نهبندان و سربیشه در مجلس در این جلسه گفت: حوزه ارتباطات یکی از حوزه‌های مهم و مطالبه‌های جدی مردم نهبندان و سربیشه است که برای تحقق این مطالبه تاکنون جلسات زیادی با وزیر و مسئولین وزارت ارتباطات داشته ایم و تصمیمات خوبی هم برای آن اتخاذ شده است که طرح تبدیل نهبندان به شهر دیجیتال از جمله این تصمیمات است.

او افزود: در جلساتی که با وزیر ارتباطات داشتیم مقرر شد ۲۷۰ کیلومتر فیبر نوری در شهرستان‌های نهبندان و سربیشه اجرا شود که به زودی به مخابرات استان ابلاغ و اجرای آن آغاز می شود.

نخعی ابراز امیدواری کرد: با اجرای این ۲ طرح شاهد توسعه زیربنا‌های ارتباطی شهرستان‌های حوزه انتخابیه خواهیم بود.

نماینده مردم نهبندان و سربیشه در مجلس ادامه داد: در این بین برخی روستا‌های شهرستان مانند حیدرآباد و دهسلم هم از مشکلات خاصی برای استفاده از فیبر نوری و شبکه ملی اطلاعات برخوردارند که طی سفر مشاور وزیر ارتباطات به نهبندان از این روستا‌ها بازدید و تدابیر خاص آن اتخاذ شده تا رفع مشکل شوند.

روحی مشاور وزیر ارتباطات و مجری طرح‌های توسعه ارتباطی روستایی کشور نیز در این جلسه گفت: تا پایان سال ۷۰ روستای بالای ۲۰ خانوار نهبندان و سربیشه به شبکه ملی اطلاعات و اینترنت پرسرعت متصل خواهند شد.

او افزود: برای اجرای ۲۷۰ کیلومتر فیبر نوری در نهبندان و سربیشه بیش از ۷۰ میلیارد تومان هزینه خواهد شد که با اجرای این طرح بیش از ۳۵ روستا از اینترنت پایدار بهره مند می‌شوند.

روحی بیان کرد: تاکنون بیش از ۸۰ درصد روستا‌های بالای ۲۰ خانوار نهبندان و سربیشه به شبکه ملی اطلاعات متصل شده اند.

میری مدیرکل مخابرات استان نیز در این جلسه به تشریح طرح‌های قابل اجرا در نهبندان پرداخت و گفت: در جهت ایجاد یک شهر نمونه دیجیتال کشوری طرحی از سوی مخابرات استان آماده و به وزارت ارتباطات ارجاع شد که با اجرای این طرح خط فیبر نوری در تمام نقاط شهر نهبندان اجرا خواهد شد و مردم می‌توانند از اینترنت پر سرعت با پهنای باند حداقل ۳۰۰ مگابایت در ثانیه بهره‌مند شوند.

بهی مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان نیز گفت: تا پایان سال ۲۹ روستای سربیشه و ۲۱ روستای نهبندان به شبکه ملی اطلاعات وصل خواهند شد.

نویسنده ،خبرنگار و سردبیر: ا .حسن پور