معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی گفت: تکمیل پروژه‌های عمرانی نیمه‌تمام دانشگاه بیرجند از جمله موزه، مرکز اسناد و مفاخر دانشگاه در اولویت تامین اعتبار است.

 علیرضا عباس‌زاده در بازدید از پروژه‌های عمرانی دانشگاه بیرجند گفت: در سفر اول رئیس جمهور به خراسان جنوبی مبلغی برای تکمیل پروژه‌های عمرانی نیمه‌تمام دانشگاه بیرجند در نظر گرفته شد و در سفر دوم هم اعتباراتی برای تکمیل آنها پیش‌بینی شده است.

وی افزود: تکمیل موزه، مرکز اسناد و مفاخر دانشگاه بیرجند که تاکنون کارهای خوبی برای راه‌اندازی آن صورت گرفته، با هدف بهره‌برداری از این فکر خوب و ایده تاثیرگذار در اولویت پروژه‌های عمرانی قرار می‌گیرد.

معاون استاندار خراسان جنوبی این دانشگاه را نماد فرهنگ و ادب استان در شرق کشور خواند و گفت: باید برای اتمام پروژه‌های نیمه‌تمام دانشگاه بیرجند با هم‌افزایی همه نهادهای دولتی و غیردولتی تلاش شود.

وی با بیان اینکه قدمت دانشگاه بیرجند باعث می‌شود تا بیشتر مورد توجه قرار گیرد ادامه داد: یکی از پروژه‌های بسیار مهم، موزه، مرکز اسناد و مفاخر دانشگاه بیرجند است که از آن بازدید داشتیم و کارهای خوبی تاکنون صورت گرفته است.

عباس‌زاده گفت: آنچه باید در دستور کار قرار گیرد، تکمیل کارهای باقیمانده با هدف بهره‌برداری از این فکر خوب و ایده تاثیرگذار برای موزه مفاخر است.

وی افزود: چون موزه مفاخر شهر بیرجند هم در کنار موزه دانشگاه در حال انجام است، می‌توان با هم‌افزایی بین بخش‌ها یک مرکز خوب و فاخر برای عموم مردم به ویژه دانش‌آموزان و فرهنگیان راه‌اندازی کرد لذا به دنبال تامین منابع تکمیل و بهره‌برداری از موزه مفاخر و مرکز اسناد دانشگاه هستیم.

 

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه دانشگاه بیرجند از دانشگاه‌های قدیمی کشور است و افتخارات زیادی دارد گفت: زیرساخت‌های دانشگاه با کمبودهایی مواجه است و کارهایی شروع شده اما پروژه‌ها نیمه‌تمام است که برای اتمام این پروژه‌های زیرساختی تلاش خواهیم کرد.

وی درخصوص یادمان شهدای گمنام دانشگاه بیرجند که اکنون ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد گفت: یادمان شهدای گمنام باید تکمیل شود و در اسرع وقت به بهره‌برداری برسد.

عباس‌زاده اظهار امیدواری کرد که با پیگیری‌های صورت گرفته برای بهره‌مندی از اعتبارات دولتی همچنین ظرفیت مسئولیت اجتماعی برخی نهادهای عمومی و غیردولتی در سطح کشور و استفاده از ظرفیت خیرین، پروژه‌های نیمه‌تمام دانشگاه زودتر به اتمام برسد.

رئیس دانشگاه بیرجند هم با اشاره به تعدد پروژه‌های عمرانی نیمه‌تمام در این دانشگاه گفت‌: علیرغم اینکه بودجه دانشگاه بیرجند از ردیف ملی تامین می‌شود، مجموعه دانشگاه انتظار دارد برای تکمیل این پروژه‌ها حمایت بیشتری از سوی استانداری انجام شود.

احمد لامعی‌گیو با اعلام اینکه بیش از ۳۷ پروژه عمرانی نیمه‌تمام در مجموعه دانشگاه وجود دارد افزود: متاسفانه برای حصار دانشگاه بیرجند با ۴۶ سال فعالیت اقدامی انجام نشده و با توجه به تردد دانشجویان از قسمت شمالی دانشگاه که در مجاورت جاده بیرجند – زاهدان واقع شده، لازم است با نگاه ویژه همه دستگاه‌های استانی، این اقدام هرچه سریعتر محقق شود.

معاون استاندار خراسان جنوبی از پروژه‌های عمرانی دانشگاه بیرجند در سه پردیس شهدا، شوکت‌آباد و پردیس امیرآباد و باغ و عمارت امیریه بازدید کرد.

دانشگاه بیرجند  به عنوان بزرگترین مرکز آموزش عالی استان خراسان جنوبی با بیش از ۴۶ سال سابقه در حال حاضر دارای ۱۳ هزار و ۳۰۰ دانشجو در ۳۴۰ کدرشته مقاطع تحصیلی کاردانی، کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری است.

نویسنده ،خبرنگار و سردبیر: ا .حسن پور