معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی اعلام کرد: نهضت احیای واحدهای نیمه‌فعال استان شکل می‌گیرد و در اعطای تسهیلات، اهلیت فنی و اقتصادی مدیران واحدهای تولیدی و متقاضیان سرمایه‌گذاری باید سنجیده شود.

 جواد اشرفی در نشست کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان، از آغاز این طرح با برگزاری کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان در شهرستان قاینات گفت و افزود: در این راستا دفتر امور سرمایه‌گذاری و اشتغال استانداری باید واحدهای قابل احیا در این شهرستان که امکان بازگشت آنها به چرخه اقتصاد مقدور است را شناسایی کند.

وی اظهار داشت: اگر مدیران واحدهای تولیدی به کار اشراف کافی داشتند، مواد اولیه را به‌درستی تامین کرده، سرمایه و نقدینگی آنها به شکل صحیح هدایت می‌شد و مجموعه را به نحو احسن مدیریت می‌کردند، امروز با مشکلی مواجه نمی‌شدند.

معاون استاندار خراسان جنوبی گفت: در کنار حمایت همه‌جانبه از تولیدکنندگان و کارآفرینان باید از فعالیت تولیدکننده نماها نیز جلوگیری شود.

وی افزود: ستاد تسهیل و رفع موانع تولید در راستای رسیدگی و تدبیر امور مجموعه‌هایی شکل می‌گیرد که دچار مشکل و استیصال شده‌اند.

اشرفی گفت: نظام بانکی باید روند هزینه‌کرد تسهیلات پرداختی را رصد کند تا به‌درستی در محل مورد نظر هزینه شود.

وی با اشاره به اینکه در کارگروه‌های تبصره ۱۶ و ۱۸ قانون بودجه طرح‌های زیادی بررسی می‌شود ادامه داد: همه این طرح‌ها ابتدا در کمیته‌های فنی ذیل کارگروه‌ها، چکش‌کاری می‌شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی گفت: طبق قاعده تعریف شده کمیته‌های فنی مستقر در ادارات کل صنعت، معدن و تجارت و نیز جهاد کشاورزی باید مجوز لازم در زمینه‌های مختلف را برای شهروندان مراجعه‌کننده، صادر کنند.

وی بیان کرد: سپس طرح در کمیته فنی مورد بررسی قرار می‌گیرد و در مرحله پایانی و هنگام اعطای تسهیلات، بانک وظیفه دارد طرح را از لحاظ توجیه فنی و اقتصادی مورد بررسی قرار داده و نتیجه را شفاف و سریع به شخص اعلام کند.

کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید خراسان جنوبی به ریاست معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار و دبیری مدیرکل صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی برگزار شد.

در این نشست مدیران و نمایندگان پنج واحد تولیدی در حوزه جهاد کشاورزی از جمله واحد تولیدکننده تخم مرغ، کشتارگاه دام سنگین و سبک، ۲ واحد کشتارگاه طیور و یک واحد بسته‌بندی مسائل و مشکلات خود را مطرح کردند.

تعیین تکلیف تسهیلات معوق، مسائل مرتبط با حوزه پشتیبانی امور دام، مطالبات بانکی و دولتی، مسائل مالیاتی و تامین اجتماعی، درخواست تسهیلات سرمایه در گردش بانکی از جمله موارد و دغدغه‌های مدیران واحدهای تولیدی حاضر در این نشست بود که مورد بررسی و تصمیم‌گیری قرار گرفت.

نویسنده ،خبرنگار و سردبیر: ا .حسن پور