فرمانده ارشد نظامی ارتش در خراسان جنوبی گفت: یگان‌های مختلف ارتش مانند دوران دفاع مقدس و سال‌های بعد از آن در تمامی صحنه‌ها برای دفاع از منافع نظام و ملت آمادگی صد درصد دارند.

امیر سرتیپ دوم ستاد محمود محمودی روز یکشنبه در مراسم سان و رژه خودرویی یگان‌های ارتش که به مناسبت ۲۹ فروردین روز ارتش جمهوری اسلامی در مرکز آموزش ۰۴ امام رضا (ع) بیرجند برگزار شد، افزود: یگان‌های ارتش از منافع ملی در زمین، دریا و آسمان کشور پاسداری می‌کنند و ما برای دفاع در این زمینه هر لحظه آمادگی داریم.

وی اظهار داشت: پیام رژه یکی از مولفه‌های اقتدار و بازدارندگی در تمامی کشورها با توجه به سیاست دفاعی است.

فرمانده قرارگاه عملیاتی لشکر ۳۰ ارتش گفت: پیام ما نیز آمادگی و اقتدار، صلح و دوستی برای دوستان ماست که همسوی نظام جمهوری اسلامی هستند و نمایش قدرت برای دشمنان نظام جمهوری اسلامی ایران در صورتی که نیت سوء داشته باشند.

وی اضافه کرد: امروز مراسم رژه یگان‌های نمونه و بخشی از یگان‌های عمده ارتش در خراسان جنوبی در حالی برگزار شد که بنا به شرایطی که بر کشور و دنیا حاکم است از تجمعات باید جلوگیری شود.

امیر محمودی گفت: از آنجایی که امکان برگزاری رژه ۲۹ فروردین با حضور گسترده جمعیت فراهم نبود این مراسم بنا به دستور در این محل و با تعداد محدود برگزار شد.

وی عنوان کرد: امسال وارد چهل و سومین سال پیروزی انقلاب اسلامی شده‌ایم و ارتش در این مدت در همه عرصه‌ها برای دفاع از منافع ملی روز به روز آماده‌تر و مجهزتر شده است.

فرمانده ارشد نظامی آجا در خراسان جنوبی گفت: شرایط کشور به نحوی است که ویروس منحوس کرونا عالمگیر شده و نمی‌گذارد مراسم برگزار شود اما امیدواریم با ریشه کن شدن هرچه زودتر بیماری، رژه باشکوه را در مناسبت‌های آینده برگزار کنیم.

وی افزود: چند ماه بعد از پیروزی انقلاب اسلامی دشمنان علیه انقلاب و نظام توطئه کردند و امام راحل با دوراندیشی خود و صدور فرمان تاریخی و نامگذاری ۲۹ فروردین به عنوان روز ارتش، اعلام کردند ارتش باید برای حفظ انقلاب و نظام بماند و حتی بهتر از گذشته به ماموریت‌های خود ادامه دهد.

وی گفت: به منظور حفظ تمامیت ارضی، حفظ انقلاب و نظام جمهوری اسلامی ایران ۲۹ فروردین سال ۵۸ به عنوان روز ارتش نامگذاری شد و ما برای دفاع از آرمان‌های انقلاب و کشور مانند گذشته آمادگی خود را اعلام می‌کنیم.

مراسم رژه خودرویی به مناسبت گرامیداشت ۲۹ فروردین روز ارتش جمهوری اسلامی و بزرگداشت حماسه آفرینی‌های نیروی زمینی قهرمان امروز با حضور استاندار خراسان جنوبی، فرماندهان نظامی، انتظامی و اعضای شورای تامین استان برگزار شد.

همچنین در این مراسم از مستند «شهید افسر» از شهدای ارتش در خراسان جنوبی با مشارکت حوزه هنری انقلاب اسلامی رونمایی شد.