واحد زغالشویی با سرمایه‌گذاری ۱۷۰ میلیارد ریال و ظرفیت تولید سالانه ۲۵۰ هزار تن کنسانتره زغالسنگ حرارتی در شهرستان طبس افتتاح شد.

واحد زغالشویی شرکت تعاونی معدنی فجر مزینو شهرستان طبس روز پنجشنبه در پنجمین روز هفته دولت با حضور معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی، فرماندار ویژه طبس، امام جمعه طبس و سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت استان به بهره‌برداری رسید.

سرپرست سازمان صمت خراسان جنوبی در حاشیه این مراسم گفت: این واحد زغالشویی با سرمایه‌گذاری ۱۷۰ میلیارد ریال افتتاح شد و ظرفیت تولید سالانه ۲۵۰ هزار تن کنسانتره زغالسنگ حرارتی را دارد.

عباس جرجانی اظهار داشت: فناوری روز دنیا در این کارخانه استفاده شده است و قابلیت تولید کنسانتره با دانه‌بندی میکرونیزه را دارد.

وی با بیان اینکه ایجاد واحدهای فراوری و صنایع معدنی از اولویت‌های این سازمان است گفت: با آغاز فعالیت این واحد زغالشویی در جوار معدن زغالسنگ مزینو غربی، زمینه اشتغال ۱۵ نفر به صورت مستقیم فراهم شده است.

کارخانه زغالشویی فجر مزینو طبس در ۹۰ کیلومتری جاده طبس – یزد و در زمینی به مساحت یک هزار و ۵۰۰ مترمربع احداث شده است.

بزرگترین ناحیه ذغالی ایران در شهرستان طبس قرار دارد.

به گزارش ایرنا همزمان با پنجمین روز هفته دولت بلوار شهدای منا شهر طبس امروز به نمایندگی از پروژه‌های شهرداری‌های خراسان جنوبی با حضور معاون عمرانی استاندار در طبس افتتاح شد.

فرماندار طبس گفت: بلوار شهدای منا طبس، افتتاح روکش آسفالت گرم محورهای شریانی، راه‌اندازی فاز اول مجتمع خدمات رفاهی ایثار شامل جایگاه سوخت، نمازخانه، سرویس بهداشتی و یک باب مغازه و کارخانه کنسانتره زغالسنگ فجر مزینو از جمله طرح‌های افتتاح شده در این شهرستان است.

محمدجواد فلاحی افزود: برای این تعداد طرح ۳۳ میلیارد تومان اعتبار هزینه شد و بیش از ۲۰ هزار نفر از مزایای آنها برخوردار شدند.

همچنین ۱۲ طرح عمرانی، خدماتی و کشاورزی در شهرستان سرایان با حضور نماینده مردم فردوس، طبس، بشرویه و سرایان در مجلس شورای اسلامی و مسوولان این شهرستان افتتاح شد.

فرماندار سرایان روز پنجشنبه در این آیین گفت: این طرح‌ها با اعتبار هفت میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان اجرا شد و ۳۸ هزار و ۵۰۰ نفر از مزایای‌ آنها بهره‌مند شدند.

ابراهیم رسولی مقدم بیان کرد: برق‌رسانی به منطقه گردشگری کاه کوه، افتتاح میدان و بلوار امام رضا (ع) سرایان، بهسازی و زیباسازی پیاده‌روی بلوار ولیعصر (عج)، ایستگاه سنجش کیفی هوا، طرح مرمت بازار میثم در محله محمدآباد سرایان، مرمت حمام تاریخی سرایان، طرح سونوگرافی پیشرفته بیمارستان امام علی (ع) سرایان، افتتاح ۲ واحد پانسیون پزشکان، طرح آبیاری کم‌فشار موتور پمپ سادات از جمله طرح‌های افتتاحی در شهرستان سرایان است.

همچنین امروز عملیات اجرایی پارک بانوان سرایان در زمینی به مساحت ۲ هکتار و با اعتبار یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان آغاز شد.

بهره‌برداری و کلنگ‌زنی یک هزار و ۵۱۵ پروژه یا طرح با اعتباری بیش از چهار هزار و ۴۰۲ میلیارد تومان از دوم شهریور همزمان با شروع هفته دولت در استان خراسان جنوبی آغاز شد که از این تعداد یک هزار و ۸۰ پروژه به بهره‌برداری می‌رسد.

عملیات اجرایی ۴۳۵ پروژه نیز در مناطق شهری و روستایی استان آغاز می‌شود.