نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند گفت: برای تحقق جهاد تبیین که رهبر معظم انقلاب بر آن تاکید دارند، به طرح و مستنداتی نیاز داریم و باید از وجود هنرمندان در این زمینه استفاده شود.

، حجت‌الاسلام و المسلمین سید “علیرضا عبادی” روز پنجشنبه در دیدار حجت‌الاسلام و المسلمین “یوسفعلی شکری” نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران افزود: باید در رسانه ملی با پخش برنامه زنده، مستنداتی از سوی اهل فن و بیان ارائه تا موجب رسوایی دشمن شود.

وی تصریح کرد: با در پیش بودن مناسبت‌هایی از جمله نهم دی، سالروز شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی و ۲۲ بهمن از این فرصت‌ها برای سر دادن شعارهای جدید و تحقق جهاد تبیین بهره ببریم.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: بخشی از فتنه‌ها و غفلت‌هایی که امروز به وجود آمده نتیجه کار نکردن ما طی یک سال است لذا باید به وظیفه خود در زمینه تبیین و روایت‌گری عمل کنیم.

وی ادامه داد: هر وقت به فرمایشات امام خمینی (ره) و رهبر خود عمل کردیم موفق شدیم اما اگر خلاف آن عمل کردیم ضربه خوردیم.

حجت‌الاسلام و المسلمین عبادی گفت: رهبر معظم انقلاب جهاد تبیین را واجب کردند لذا کسانی که تریبون در اختیار دارند باید به وظیفه خود در تحقق این امر با وجود این همه دروغ و تهمت دشمن، عمل کنند.

وی افزود: حدود یک سال از پیام مقام معظم رهبری می‌گذرد و باید بدانیم که چه طرحی برای تحقق جهاد تبیین و روشنگری مردم در برابر مکر دشمن، تحریم‌ها، رسوایی و خیانت دشمنان و نیز بیان ارزش‌های بی‌بدیل انقلاب و پیشرفت‌های شگفت‌انگیز نظام جمهوری اسلامی داریم.

امام جمعه بیرجند با بیان اینکه در بسیاری از موارد حرف تبیین را می‌زنیم اما عمل نمی‌کنیم اظهار داشت: امروز فرصت‌های زیادی در مناسبت‌ها از جمله محرم و صفر، اعیاد عبادی و سیاسی، شهادت ائمه اطهار (ع) و مناسبت‌های ملی داریم که می‌توانیم با مردم سخن بگوییم و جهاد تبیین را تحقق ببخشیم.

وی تصریح کرد: نباید فقط برای بیان مسائل مهم به دنبال برگزاری کلاس و دوره آموزشی باشیم در حالی که جمعیت زیادی از مردم ایران در مناسبت‌ها حضور دارند و گوش آنان آماده شنیدن است.

حجت‌الاسلام و المسلمین عبادی بر لزوم توجه به جمع‌آوری کرامات شهدا در استان تاکید کرد و گفت: اگر در مناسبت‌ها که جمعیت عظیمی از مردم حضور دارند ۲ جمله کارساز از تریبونی که در اختیار ماست، بیان شود قطعا اثرگذاری آن از یک کلاس آموزشی چند نفره بیشتر خواهد بود.

وی افزود: مردم باید بدانند که دشمن تلاش می‌کند جامعه را به سمت بی‌دینی ببرد یا با مواد مخدر و اعتیاد جوانان و هزاران جنایتی که در کشورهای اسلامی انجام می‌دهد بر کشورها غلبه کند.

نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران هم در این دیدار گفت: اگر امروز به مردم خدمت کنیم خود به خود اسلام و انقلاب حمایت می‌شود.

حجت‌الاسلام و المسلمین یوسفعلی شکری افزود: همه تلاش ما این است که پرچم بلند اسلام را به اندازه ذره‌ای به دوش بکشیم و تبیینی که همه انبیا مسئولیت آن را داشتند ما نیز در خدمت خانواده شهدا و ایثارگران باشیم.

وی هدف از سفر خود به استان خراسان جنوبی را دیدار و امیدافزایی برای خانواده شهدا، جانبازان، آزادگان و ایثارگران ذکر کرد و گفت: آمده‌ایم تا به جامعه ایثارگری بگوییم پرچمی که به دوش کشیدند و الان هم هزینه آن را با تحمل درد و رنج و بی‌سرپرستی‌ها می‌پردازند این رسالت همچنان برعهده آنان قرار دارد و بدانند که هنوز در میدان جنگ هستند و در این راه باید هوشیار باشند.

نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران تصریح کرد: تکلیف خود می‌دانیم خواسته‌های خانواده شهدا، جانبازان، آزاداگان و ایثارگران را بشنویم و آنها را به گوش مسوولان در مرکز و دولت برسانیم تا بتوانیم هر روز از مشکلات آنان کم کنیم.

وی افزود: اگر حیات طیبه بخواهیم باید به حرف پیامبر خود گوش دهیم و اگر به مردم خود خیانت نکنیم و به آنان خدمت کنیم، اسلام به خودی خود مورد حمایت قرار می‌گیرد.

سفر نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران به خراسان جنوبی روز چهارشنبه با ادای احترام به مقام شامخ شهیدان در گلزار شهدای بیرجند آغاز شد و سپس حجت‌الاسلام و المسلمین شکری با جمعی از خانواده‌های شهدا و ایثارگران استان دیدار کرد.

حضور در نشست کمیته علمی مشورتی هیات اندیشه‌ورز شورای فرهنگ عمومی استان، نشست با هیات اندیشه‌ورز جامعه ایثارگری و هم‌اندیشی و توانمندسازی تشکل‌های شاهد و ایثارگر و دیدار با آزادگان از دیگر برنامه‌های اولین روز این سفر بود.

نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران امروز دیدار با کارکنان شاغل و بازنشسته بنیاد و ائمه جماعت اداره کل و بنیاد شهید بیرجند، دیدار با خانواده‌های شهدا و ایثارگران در قالب طرح سپاس و سخنرانی در هیات کهف الشهدای بیرجند را در برنامه دارد.