#در_خانه_میمانیم

#شکست_کرونا_مردم_همدلی

#کرونا_را_شکست_میدهیم

#رعایت_بهداشت_فردی

#خبر_و_هنر

#خراسان_جنوبی

#khabar_va_honar

#southern_Khorasan

#Birjand

#khabarvahonar

#خبر_و_هنر #خبروهنر

#خبر_هنر #خبر #اخبار #هنر #فرهنگ

#بیرجند #قاین #طبس #فردوس #سرایان #نهبندان #خوسف #بشرویه #زیرکوه #درمیان #سربیشه

 مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی گفت: با توجه به شیوع سویه اُمیکرون، کلاس‌های حضوری دوره‌های پیش دبستانی، ابتدایی و متوسطه اول شهرستان فردوس تعطیل شد.

محمدعلی واقعی روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار خبر و هنر افزود: بنا بر اعلام دانشگاه علوم پزشکی بیرجند، شیوع ویروس کرونا سویه اُمیکرون در شهرستان فردوس رو به افزایش است.

وی گفت: همچنین تاکنون بیشترین میزان سویه اُمیکرون در این شهرستان مشاهده شده و این عاملی برای تعطیلی مدارس فردوس است.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی اظهار داشت: بر این اساس تمامی خدمات آموزشی و تربیتی دوره‌های پیش دبستانی، ابتدایی و متوسطه دوره اول این شهرستان از امروز سه‌شنبه پنجم بهمن تا پایان هفته جاری به‌صورت مجازی و در بستر شاد ارائه می‌شود.

وی گفت: برای سایر مدارس استان برنامه‌ای در این خصوص نداریم و در صورت شیوع ویروس کرونا و اوج‌گیری آن، مجدد تصمیم‌گیری خواهد شد.

خراسان جنوبی ۱۱ شهرستان دارد و براساس رنگ‌بندی جدید کشور، ۲ شهرستان طبس و فردوس در وضعیت زرد (متوسط خطر) و ۹ شهرستان‌ این استان در وضعیت آبی (کم‌خطر) قرار دارند که تغییر روزانه این نقشه با توجه به میزان بیماران با نشانه‌های حاد تنفسی در شهرستان‌ها ممکن است.

شهرستان فردوس در هفته جاری از وضعیت آبی به زرد تغییر رنگ داد.

اولین مورد قطعی ابتلا به ویروس کرونا در شهر بیرجند چهارم اسفند ۱۳۹۸ گزارش شد و این استان تاکنون پنج موج بیماری کووید۱۹ را پشت سر گذاشته است.