فرماندار نهبندان گفت: هفت طرح سرمایه‌گذاری صنعتی و معدنی در این شهرستان در دست اجرا است که با اجرای کامل این طرح‌ها در یک سال آینده برای ۶۲۵ نفر شغل ایجاد خواهد شد.مجید بیکی افزود: تا پایان سال جاری سه طرح سرمایه‌گذاری در این شهرستان با حجم سرمایه‌گذاری ۳۲۵ میلیارد تومان به بهره‌برداری می‌رسد.

?وی بیان کرد: واحد تولید شمش طلای هیرد، طرح فرآوری منیزیت سدید سرام، طرح کنسانتره آهن و واحد فرآوری سیلیس دهسلم از جمله طرح‌های افتتاحی تا پایان سال جاری است.

?فرماندار نهبندان گفت: واحد تولید شمش طلای هیرد با سرمایه‌گذاری ۲۰۰ میلیارد تومان، اشتغال ۲۰۰ نفر و ظرفیت تولید ۲۰۰ کیلوگرم در سال در دست اجرا است و با ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی تا پایان امسال به بهره‌برداری می‌رسد.

?وی عنوان کرد: واحد فرآوری منیزیت سدید سرام نیز با سرمایه‌گذاری ۱۱۰ میلیارد تومان، اشتغال ۵۵ نفر از ۵۵ درصد پیشرفت فیزیکی برخوردار است و تا پایان سال جاری افتتاح می‌شود.

?بیکی افزود: همچنین واحد فرآوری سیلیس دهسلم با سرمایه‌گذاری ۱۵ میلیارد تومانی، اشتغال ۴۰ نفر و تولید سالانه ۵۰ هزار تن در حال حاضر ۹۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

?وی گفت: عملیات اجرایی فاز دوم واحد کنسانتره آهن نیک امیدواران پیراکان نیز با سرمایه‌گذاری ۱۱۳ میلیارد تومان در سال جاری آغاز شد و با پیشرفت فیزیکی پنج درصد تا پایان سال آینده به بهره‌برداری خواهد رسید،

?فرماندار نهبندان افزود: بسته‌بندی آب آشامیدنی سربندی با اعتبار ۶ میلیارد تومان و با ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و همچنین واحد بسته‌بندی آب

آشامیدنی عطایی‌نژاد با اعتبار سه میلیارد و با ۲۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و هر دو طرح در سال آتی به بهره‌برداری می‌رسد.

?وی از بهره‌برداری چهار طرح صنعتی از ابتدای سال جاری با سرمایه‌گذاری ۱۱۹ میلیارد تومان و اشتغال ۱۶۵ نفر خبر داد و گفت: این طرح‌ها در زمینه فرآوری مواد معدنی باارزش شهرستان اجرا شده است.

?بیکی اظهار داشت: در زمینه جذب سرمایه‌گذار در یک سال گذشته ۱۳ میلیارد تومان در زمینه تامین زیرساخت‌های آب، برق و گاز شهرک صنعتی شهرستان هزینه کردیم.

?وی #نهبندان را از شهرستان‌های پیشرو در زمینه سرمایه‌گذاری صنعتی معرفی کرد و گفت: نهبندان از جمله مناطقی است که با وجود ذخایر معدنی بسیار غنی، ظرفیت بسیار خوبی برای سرمایه‌گذاری در این حوزه است.

⭕️ روابط عمومی فرمانداری شهرستان نهبندان