#در_خانه_میمانیم

#شکست_کرونا_مردم_همدلی

#کرونا_را_شکست_میدهیم

#رعایت_بهداشت_فردی

 

منع تردد‌ های روزانه و شبانه و همچنین محدودیت‌ های کرونایی برای مشاغل گروه سه و چهار همچنان در شهر‌ های نارنجی و زرد خراسان جنوبی ادامه دارد.

 

شریف زاده دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل ویروس کرونا گفت: با اعلام رنگ بندی‌ های جدید وزارت بهداشت، از امروز به مدت یک هفته دیگر محدودیت‌ ها در شهر‌ های نارنجی و قرمز خراسان جنوبی اعمال می‌شود.

او افزود: بر اساس رنگ بندی جدید، شهرستان‌ های خوسف و درمیان دارای وضعیت زرد کرونا هستند که خدمات دستگاه‌ های اجرایی در آن‌ ها با حضور دو سوم کارکنان انجام می‌ شود و برای گروه‌ های شغلی سه و چهار همچنان منع فعالیت وجود دارد.

او ادامه داد: شهرستان طبس نیز هفته گذشته از وضعیت قرمز به جمع شهرستان‌ های نارنجی استان پیوست که محدودیت‌ های تردد روزانه و شبانه و ممنوعیت فعالیت گروه‌ های شغلی سه و چهار در ۹ شهرستان نارنجی همچنان به قوت خود باقی است.

کاهش موارد ابتلا و فوتی کرونا در استان

دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل ویروس کرونا در خراسان جنوبی بیان کرد: خوشبختانه با همکاری و همراهی مردم و اصناف در رعایت شیوه نامه‌ های بهداشتی، شاهد کاهش موارد ابتلا به کرونا در استان هستیم که امیدواریم این روند کاهشی در هفته‌ های آینده هم منجر به تغییر رنگ بندی‌ ها به وضعیت سفید شود.

شریف زاده تصریح کرد: قطعا هر اتفاقی بخواهد در حوزه پیشگیری و کنترل کرونا بیفتد، نتیجه اش دو تا سه هفته آینده مشخص می‌شود که کاهش موارد ابتلا و فوتی خراسان جنوبی در روز‌های اخیر نتیجه همراهی و همکاری همه در رعایت محدودیت‌ های کرونایی آذر ماه بوده است.

در ۲۴ ساعت گذشته تنها یک نفر بر اثر کرونا در خراسان جنوبی فوت کرده است که میزان فوتی‌ های کرونایی نسبت به شبانه روز قبل ۷۵ درصد کاهش داشته است.