#خبر_و_هنر

#خراسان_جنوبی

#khabar_va_honar

#southern_Khorasan

#Birjand

#khabarvahonar

#خبر_و_هنر #خبروهنر

#خبر_هنر #خبر #اخبار #هنر #فرهنگ

#بیرجند #قاین #طبس #فردوس #سرایان #نهبندان #خوسف #بشرویه #زیرکوه #درمیان #سربیشه

 استاندار خراسان جنوبی گفت: دستورالعمل‌های کشوری، برش استانی لازم دارد و باید بومی‌سازی شوند.

، جواد قناعت  در قرارگاه حمایت از خانواده و جوانی جمعیت استان افزود: فرهنگ‌سازی و اجرا، ۲ راهبرد اساسی در دستور کار این قرارگاه است.

وی بیان کرد: در حوزه فرهنگ‌سازی با محوریت دانشگاه‌ها و با حضور دستگاه‌های فرهنگی باید اقدامات شاخصی صورت گیرد.

استاندار خراسان جنوبی آمار جمعیتی را از ویژگی‌ها و شاخص‌های کشور مقتدر برشمرد و گفت: براساس نظر استراتژیست‌های جهانی، حکومتی در جهان مقتدر است که برخی شاخص‌ها همچون جمعیت، زیرساخت‌های عمرانی و تجهیزات نظامی را داشته باشد.

وی رشد مثبت جمعیت را از ملاحظات اساسی هیات حاکمه هر کشور نام برد و افزود: موسسات و مجموعه‌های مختلف بین‌المللی که اکثریت آنها تحت سلطه آمریکا و صهیونیست‌ها هستند و همواره در مسیر نظام جمهوری اسلامی، موانع ایجاد و اقدامات ما را رد می‌کنند، تنها یکجا نظام را تایید کرده‌اند.

قناعت گفت: آن یک اقدام جمهوری اسلامی ایران که مورد تایید جوامع بین‌المللی قرار گرفت، موضوع تنظیم خانواده و کنترل جمعیت بود و در پی این تایید وزیر بهداشت وقت را مورد تفقد قرار دادند.

وی با تاکید بر اینکه رشد منفی جمعیت، بسیار نگران‌کننده است افزود: کشوری که جمعیت جوان ندارد و در رشد جمعیت دچار عقب‌ماندگی است، در مسیر پیشرفت با مشکلات عدیده مواجه می‌شود.

استاندار خراسان جنوبی اظهار داشت: کشوری با رشد منفی جمعیت، نمی‌تواند الگو و جلوداری برای جامعه جهانی باشد.

وی با اشاره به هشدار رهبر معظم انقلاب درخصوص نرخ جمعیت خاطرنشان کرد: با عنایت به این دغدغه معظم له مسئولان سه قوه باید تفکر راهبردی داشته باشند و با برنامه‌ریزی درست و تعریف راهبردهای عملیاتی، به فکر آینده باشند.

قناعت با بیان اینکه فقر و نقص جمعیتی در محیط‌های علمی بیشتر است گفت: خانواده‌های تحصیلکرده و مرفه، متاسفانه اغلب فرزند ندارند یا تک فرزند هستند که این موضوع بسیار نگران‌کننده است.

وی با اشاره به اینکه کشور با ادامه این روند، در ۲ دهه آینده با بحران مواجه خواهد شد افزود: انتظار این است که مدیران دستگاه‌ها، متعهدانه پای کار بیایند و با تعیین راهکارهایی برای برون‌رفت از این مشکل، برنامه‌ریزی کنند.

استاندار خراسان جنوبی گفت: در حال حاضر موضوع جمعیت از مباحث جدی، کلیدی، اساسی، مهم و زیربنایی کشور است.

وی تغییر نگاه‌ها را مهمترین اصل در این زمینه عنوان کرد و گفت: این تغییر نگاه‌ها، تعامل و هم‌افزایی همه حوزه‌ها را می‌طلبد و لازم است مشوق‌هایی برای تحقق آن معین شود.