#خبر_و_هنر

#خراسان_جنوبی

#khabar_va_honar

#southern_Khorasan

#Birjand

#khabarvahonar

#خبر_و_هنر #خبروهنر

#خبر_هنر #خبر #اخبار #هنر #فرهنگ

#بیرجند #قاین #طبس #فردوس #سرایان #نهبندان #خوسف #بشرویه #زیرکوه #درمیان #سربیشه

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی گفت: واکسیناسیون آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان باید به‌طور مرتب انجام شود لذا طبق دستورالعمل‌ها و ابلاغیه‌ها با افرادی که از این موضوع سر باز بزنند، برخورد می‌شود.

سید محمدرضا طالبی در جلسه ستاد استانی آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان نظارت مستمر بر عملکرد واحدهای مرغداری را برای جلوگیری از شیوع آنفلوآنزا مورد تاکید قرار داد و افزود: نظارت‌ها باید به‌صورت مستمر صورت گیرد تا آسیب‌های احتمالی موجود در مجموعه‌ها در جریان نظارت‌ها احصا و شناسایی شده و به‌موقع برطرف شوند.

وی گفت: رفع موارد احتمالی از همه‌گیری بیماری‌ها و گسترش خسارت‌ها جلوگیری می‌کند.

معاون استاندار خراسان جنوبی وجود آزمایشگاه تشخیص مولکولی را ظرفیت مناسبی در استان دانست و تصریح کرد: با استفاده از ظرفیت آزمایشگاه می‌توان با شناسایی به‌موقع موارد مشکوک به بیماری و تعیین نوع امراض، راه درمان را خیلی سریع در دستور کار قرار داد.

وی افزود: لازم است نیروی انتظامی همچون گذشته با افرادی که اقدام به حمل طیور زنده فاقد مجوز می‌کنند، برخورد کند و ایمن‌سازی واحدها نیز توسط مسوولان امر در دستور کار قرار گیرد.

طالبی درخصوص پیشنهاد راه‌اندازی دانشکده دامپزشکی در خراسان جنوبی گفت: در این زمینه لازم است کارگروهی متشکل از متخصصان و مدیران دانشگاه‌های استان تشکیل شود تا موضوع راه‌اندازی این دانشکده مورد بررسی و ارزیابی قرار گیرد.

وی با تاکید بر اهمیت بیمه طیور و واحدهای مرغداری اظهار داشت: سال گذشته در پی شیوع آنفلوآنزا به یکی از واحدهای بزرگ مرغداری که بیمه نداشت، خسارت‌های فراوانی وارد شد.