?استاندار خراسان جنوبی بر ضرورت تلاش بیشتر رسانه ها برای شناخت مردم از ظرفیت های استان تأکید کرد.
ملانوری با بیان این مطلب در جریان بازدید از تحریریه روزنامه آوای خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: با تمام ویژگی های مثبت رسانه ها، معتقدم هنوز در ریل گذاری ها برای شناخت مردم از ظرفیت های استان جای کار داریم.
?وی با اشاره به عملکرد مطلوب رسانه ها در بحث های اطلاع رسانی و همچنین بازگو کردن چالش ها و پتانسیل های استان، گفت: با توجه به آمار خبرگزاری ها و پایگاه های خبری و نیز تعداد و تیراژ روزنامه های استان، این انتظار می رود که مردم نسبت به پتانسیل ها و چالش های استان آگاه تر باشند.
?استاندار افزود: ارزیابی ما از اطلاعات مردم استان نسب به منابع، دارایی ها و ذخایر موجود نشان می دهد،رسانه ها هنوز در این مسیر به نقطه مطلوب نرسیده اند و نتوانسته اند در اطلاع رسانی موفق عمل کنند.
?به گفته وی؛ تا زمانی که بیش از ۲۰۰ معدن غیرفعال در استان داریم در حالی که خراسان جنوبی بهشت معدنی کشور است، بهره کافی از دسترنج کشاورزان به این قشر بر نمی گردد، ک با تمام قابلیت های گردشگری هنوز به نتایج قابل قبول نرسیده ایم نمی توان گفت در ریل گذاری های اطلاع بخشی به مردم موفق بوده ایم.
?ملانوری بار این وظیفه سنگین را بر شانه رسانه های استان دانست و گفت:رسانه ها باید در این ماجرا مانند چشم و گوش و زبان برای جامعه عمل کنند.
?وی با اشاره به اقبال عمومی جامعه به سمت فضای مجازی تصریح نمود: با تغییر این ذائقه بهترین راهکار در حوزه اطلاع رسانی این است که بدانیم چه محتوایی و به چه شکلی تولید کنیم که مخاطب رغبت مطالعه و دنبال کردن خبر را داشته باشد.

?استاندار ادامه داد: با توجه به شرایطی که رسانه ها برای ادامه فعالیت طی می کنند، اینکه در این استان هنوز چراغ رسانه ها خاموش نشده، نشان دهنده فرهنگ مردم این منطقه نسبت به دانستن است.
?ملانوری نقش و نگاه رسانه ها را در تداوم این اخلاق فرهنگی مردم مؤثر خواند و متذکر شد: در جایی که علم و آموزش رونق دارد، رسانه ها نیز رونق دارند و فعال می باشند.
?وی در ادامه به نقش برجسته رسانه ها در ایجاد شور انتخاباتی و انتخاب فرد اصلح تأکید کرد و افزود: همیشه مردم خراسان جنوبی در بحث مشارکت در انتخابات حدود ۱۲ درصد بیش از سایر استان ها بوده اند و امیدواریم در این دوره نیز با کمک رسانه ها، شاهد تکرار این حضور بیش از پیش باشیم.
?شایان ذکر است؛ این بازدید با حضور معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری، مدیر کل دفتر استاندار، مشاور استاندار و مدیر روابط عمومی استانداری، مدیر کل و معاون فرهنگ و ارشاد اسلامی و مدیر عامل خانه مطبوعات صورت گرفت.