#در_خانه_میمانیم

#شکست_کرونا_مردم_همدلی

#کرونا_را_شکست_میدهیم

#رعایت_بهداشت_فردی

#خبر_و_هنر

#خراسان_جنوبی

#khabar_va_honar

#southern_Khorasan

#Birjand

#khabarvahonar

#خبر_و_هنر #خبروهنر

#خبر_هنر #خبر #اخبار #هنر #فرهنگ

#بیرجند #قاین #طبس #فردوس #سرایان #نهبندان #خوسف #بشرویه #زیرکوه #درمیان #سربیشه

 استاندار خراسان جنوبی گفت: باید نظارت‌ها بر اماکن عمومی به خصوص مراکز خرید، تالارها و رستوران تشدید شود و گشت‌های نظارتی فعال‌تر از گذشته عمل کنند تا روند بیماری کرونا در استان به خوبی مدیریت شود.

به گزارش خبر و هنر جواد قناعت روز شنبه در ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا افزود: افزایش تردد در مراکز خرید و اصناف خراسان جنوبی زنگ خطری برای افزایش بیماری کرونا است که باید حتما نظارت‌ها توسط دستگاه‌های متولی افزایش یابد چرا که هنوز از نظر مدیریت بیماری کرونا در وضعیت شکننده‌ای قرار داریم.

وی با اشاره به اینکه در نوروز ۱۴۰۱ با تصویب ستاد ملی کرونا، مسافرت‌های نوروزی را به شرط تزریق ۲ دز واکسن کرونا خواهیم داشت، یادآور شد: در سال جاری ممنوعیت در زمینه تردد مسافرین نوروزی نداریم و حتی مسافرین می‌توانند وارد شهرهای قرمز هم بشوند.

استاندار خراسان جنوبی با یادآوری اینکه برای تردد حتما باید مسافران نوروزی اطلاعات خود را سامانه « ایران من» وارد کنند، تاکید کرد: در صورتی که رانندگان خودروها نسبت به ترزیق ۲ دز واکسن اقدام نکرده باشند، جریمه خواهند شد.

قناعت با اشاره به اینکه در نوروز امسال در سطح کشور و استان‌ها شاهد حضور پرحجم مسافرین نوروزی خواهیم بود، اضافه کرد: باید آمادگی لازم برای مدیریت شرایط بیماری کرونا در این چند هفته‌ای که استان ما درگیر استقبال خوب از مسافران نوروزی است، داشته باشیم.

وی با یادآوری اینکه خراسان جنوبی در مسیر کریدور شمال به جنوب قرار گرفته و مسیر تردد زائرین بارگاه امام رضا(ع) است، خاطرنشان کرد: شهرستان‌های در مسیر این کریدور، بیشتر در معرض خطر انتشار ویروس کرونا قرار می‌گیرند که با دقت لازم از سوی فرمانداران تلاش می شود دچار مشکل نشوند.

قناعت افزود: البته در ایام نوروز در خراسان جنوبی تعطیلی نداریم و باید همه فرمانداران پای کار باشند و اوضاع را رصد کنند.

وی با تاکید براینکه باید روند تزریق دز سوم کرونا در خراسان جنوبی به یک روند قابل قبولی برسد، اظهار داشت: براساس آمار ارائه شده از سوی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند وضعیت تزریق دز سوم واکسن کرونا در استان پایین است و این قابل قبول نیست و باید تمام تلاش‌ها برای سیر افزایش تزریق واکسن کرونا در استان بکار گرفته شود.

استاندار خراسان جنوبی تصریح کرد: هرچه تزریق واکسن کرونا در استان افزایشی شود به همان نسبت هم سیر بیماری کرونا نزولی خواهد بود.

قناعت با اشاره به انتشار آخرین نقشه کرونایی کشور، گفت: براساس رنگ‌بندی جدید شاهد کاهش تعداد شهرستان‌های قرمز کرونایی در استان هستیم.

وی خاطرنشان کرد: شهرستان‌های بشرویه، سربیشه و نهبندان در وضعیت قرمز کرونایی (بسیار پرخطر)، شهرستان‌های بیرجند، درمیان، خوسف، زیرکوه، فردوس و قاین در وضعیت نارنجی (پرخطر) و شهرستان‌های سرایان و طبس در نقشه رنگ‌بندی کرونایی، رنگ زرد (نسبتا پرخطر) قرار گرفته‌اند.

وی با بیان اینکه روند کاهشی تعداد بیماران بستری را در استان شاهد هستیم، ادامه داد: تعداد بیماران بستری کرونایی از ۱۲۴ مورد در هفته گذشته به ۵۴ مورد در هفته جاری و همچنین تعداد بیماران ما در بخش آی سی یو هم از ۲۳ مورد در هفته گذشته به ۱۴ مورد در هفته جاری کاهش یافته است.

قناعت با تقدیر از اقدامات دانشگاه علوم پزشکی بیرجند، فرمانداران و اعضای ستاد استانی کرونا در راستای مدیریت خوب بیماری کرونا، گفت: باید تلاش‌ها همچنان در راستای مدیریت بیماری کرونا ادامه داشته باشد.

وی با تاکید بر اینکه شاهد آغاز مسافرت‌ها نوروزی در استان هستیم که با توجه به این شرایط، روند کاهشی بیماری کرونا در استان وضعیت شکننده‌ای دارد، اضافه کرد: تنها راه مدیریت بیماری کرونا رعایت پروتکل‌های بهداشتی و تکمیل واکسیناسیون است.

استاندار خراسان جنوبی از فرمانداران ۱۱ گانه خراسان جنوبی خواست که منتظر مصوبات ستاد کرونای استان نباشند و با اجرای طرح‌ها ابتکاری، جدید و خلاق با همکاری شبکه‌های بهداشت و درمان آمار تزریق واکسیناسیون را در شهرستان‌ها ارتقا دهند.

قناعت ادامه داد: شهرستان‌هایی که در رتبه‌های پایین تزریق واکسیناسیون قرار دارند، حتما وضعیت واکسیناسیون خود را ارتقاء دهند؛ همچنین فرمانداران در راستای ارتقاء وضعیت واکسیناسیون به صورت جهشی با هم رقابت بپردازند.

وی با اشاره به اینکه آمار تزریق واکسیناسیون در شهرستان‌های تلفیقی استان پایین‌تر از سایر شهرستان‌ها است از فرماندران این شهرستان‌ها خواست که با بزرگان، ائمه جمعه و معتمدین اهل سنت جلسه بگذارند تا با فرهنگ‌سازی، توجیح و ارائه راهکارها، تزریق واکسیناسیون در بین برادران اهل سنت هم افزایش یابد.