?استاندار خراسان جنوبی تأکید کرد: از ظرفیت و استعداد نخبگان برای توسعه استان استفاده کنیم.
جواد قناعت با تأکید بر این مطلب در شورای علمی بنیاد نخبگان استان، خاطرنشان کرد: استفاده از ظرفیت نخبگانی استان می تواند به ما در مسیر بهره برداری از پتانسیل های معدنی، کشاورزی و … کمک کند.
?وی با تأکید بر اینکه شورای علمی باید یک اتاق فکر و هیئت اندیشه ورز در راستای استفاده از ظرفیت نخبگانی و رفع مشکلات استان باشد، اظهار داشت: شورای علمی علاوه بر توجه به دستورالعمل های بنیاد ملی نخبگان کشور، باید به موضوعات استانی هم توجه داشته باشد.
?استاندار با بیان این که انتظار داریم شورای علمی بنیاد نخبگان استان کار ساماندهی نخبگان را به خوبی انجام دهد، افزود: مشکلات نخبگان خراسان جنوبی در حوزه اجرا باید حل شود و برای این منظور جلسه ای با حضور نخبگان و مدیران دستگاه های اجرایی برگزار خواهد شد.
?قناعت با اشاره به پذیرش ۱۲۰ بورسیه صنعتی توسط واحدهای تولیدی استان، خاطرنشان کرد: باید از ظرفیت و استعداد های نخبگان برای توسعه خراسان جنوبی بیشترین بهره برداری را داشته باشیم.
?وی با یاد آوری ظرفیت های فراوان معدنی و محصولات کشاورزی استان ، اظهار کرد: توسعه استان با ایجاد تعامل منطقی بین نخبگان و دستگاه های اجرایی رقم می خورد لذا ضعف های موجود در این خصوص باید رفع شود.
?استاندار با تأکید بر اینکه امروز جنگ، جنگ اراده ها و استعداد هاست، اظهار داشت: در شرایط کنونی هر که عزم و اراده بیشتری داشته باشد، موفق تر است.
?قناعت، انجام کارها به صورت تیمی را شرط موفقیت عنوان کرد و متذکر شد: در سطوح ملی و استانی باید از مهاجرت نخبگان جلوگیری کنیم و برای انجام این کار لازم است ظرفیت های لازم برای بکارگیری نخبگان ایجاد شوند.
?وی با اعلام این که تا پایان سال حداقل دو مرتبه با نخبگان دیدار خواهم داشت، افزود: در این دیدارها با حضور مدیران دستگاه های متولی مشکلات جامعه نخبگانی استان پیگیری می شود.

نویسنده ،خبرنگار و سردبیر: ا .حسن پور