#خبر_و_هنر

#خراسان_جنوبی

#khabar_va_honar

#southern_Khorasan

#Birjand

#khabarvahonar

#خبر_و_هنر #خبروهنر

#خبر_هنر #خبر #اخبار #هنر #فرهنگ

#بیرجند #قاین #طبس #فردوس #سرایان #نهبندان #خوسف #بشرویه #زیرکوه #درمیان #سربیشه

رییس بنیاد مستضعفان گفت: دولت سیزدهم، دولت مردمی است که دغدغه و درد مردم را دارد و بنیاد مستضعفان نیز خادم مردم است.

سید پرویز فتاح روز سه‌شنبه در آیین آغاز عملیات اجرایی احداث ۲۰ هزار واحد مسکن محرومان در سراسر کشور که با حضور رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و استاندار خراسان جنوبی در روستای نوغاب شهرستان درمیان برگزار شد افزود: اینها بهانه است؛ نظام اسلامی خادم مردم و نظام مردمی است زیرا حکومت باید مردمی باشد و درد مردم را ببیند.

وی اظهار داشت: برای اینکه مردم با دولت باشند، دولتمردان باید مردمی باشند و حرفی نزنند که نتوانند به آن عمل کنند یا اگر قول می‌دهند، عملیاتی شود.

رییس بنیاد مستضعفان گفت: به این وعده مسکن عمل خواهد شد، چون بنیاد مسکن اهل عمل است و ما نیز به میزان لازم کمک می‌کنیم.

وی ادامه داد: این واحدها همانطور که به اسم محرومان است باید برای محروم‌ترین افراد باشد و سهمیه دستگاه‌های حمایتی شامل ۱۰ هزار واحد برای کمیته امداد و ۱۸ هزار واحد برای خانواده‌های دومعلول و بالاتر جامعه هدف بهزیستی جداگانه در حال ساخت است.

فتاح شناسایی محرومان در این طرح را بسیار مهم خواند و از اعضای شوراها، علما و سایر افراد تاثیرگذار درخواست کرد که محروم‌ترین‌ها را شناسایی و معرفی کنند.

وی گفت: شرایط دست به دست هم داده اتفاق نظری در سطح کشور صورت گرفته و عنایت و لطف نظام شامل حال همه ما شد تا توافق‌نامه‌ای بسیار خوب با بنیاد مسکن انقلاب اسلامی منعقد شود.

رییس بنیاد مستضعفان ادامه داد: البته قبل از آن با رییس سابق بنیاد مسکن انقلاب اسلامی مرحوم تابش، گفت و گوها را کرده بودیم که در این دوره تدوین و تکمیل شد.

وی گفت: ۲۰۰ میلیون تومان وام معلوم نبود چگونه باشد اما اکنون این تسهیلات توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی برای ۲۰ هزار واحد مسکونی هر واحد ۲۰۰ میلیون تومان پرداخت خواهد شد.

فتاح افزود: وام بسیار خوبی با مدت بازپرداخت طولانی است و حداقل متراژ این واحدها ۶۰ متر مربع در نظر گرفته شده اما متقاضی قادر به افزایش مساحت با پرداخت اضافه بها نیز خواهد بود.

وی گفت: شورا و دهیاری‌های روستاها همکاری کنند با تایید نقشه بنیاد مسکن مجوز در اسرع وقت صادر می‌شود و شاهد فرایند طولانی نخواهیم بود.

رییس بنیاد مستضعفان ادامه داد: تامین زیرساخت‌هایی مانند آب، برق و گاز نیز نسبت به طرح‌های دیگر مسکن راحت‌تر است و تا درب منزل انجام خواهد شد.

وی گفت: علاوه بر ۲۰۰ میلیون تومان وام بنیاد مسکن ما نیز ۵۰ میلیون تومان تسهیلات بلاعوض به هر واحد پرداخت می‌کنیم و مابقی باید توسط متقاضی تامین شود.

فتاح بیان کرد: به مناسبت مبعث پیامبر اسلام (ص) عیدی ما این است که سیمان به ازای هر خانه همچنین میلگرد و آماتور مورد نیاز هر واحد به‌صورت رایگان در اختیار بنیاد مسکن انقلاب اسلامی قرار خواهد گرفت.

وی با اینکه با هم‌افزایی این واحدهای مسکونی احداث خواهد شد افزود: در مجموع برای احداث ۲۰ هزار واحد مسکونی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی توافق کرده که سهمیه هر استان مشخص است و در این طرح، روستای نوغاب شهرستان درمیان به عنوان پایلوت انتخاب شد.

رییس بنیاد مستضعفان گفت: با پیگیری مستمر استاندار خراسان جنوبی سهمیه این استان که ۵۵۰ واحد بود، به هزار واحد مسکن محرومان افزایش یافت.

فتاح با تبریک عید مبعث ادامه داد: شیعه و سنی زیر پرچم نبی مکرم اسلام (ص) وحدت دارند و بالاترین ثواب اکنون وحدت است و همه به وحدت ما غبطه می‌خورند اما باید این وحدت را تقویت کنیم.

وی بیان کرد: شهرستان درمیان منطقه هدف ما است و ۲ سال در این منطقه خیمه زده‌ایم که خدمات بنیاد در منطقه شامل مسائل فرهنگی، اجتماعی و سایر موارد بوده و مسکن یکی از آنها است.

رییس بنیاد مستضعفان اظهار داشت: برای نوسازی و بهسازی روستای نوغاب نیز اگر قیر مورد نیاز توسط بنیاد مسکن تامین شود مابقی هزینه‌ها را ما تقبل می‌کنیم تا خیابان‌ها نوسازی شود.

وی گفت: با همکاری بنیاد مسکن، استانداری خراسان جنوبی و شورای اسلامی نوسازی این منطقه را انجام می‌دهیم البته این تصمیم می‌تواند برای سایر مناطق از جمله منطقه مرزی گزیک هم باشد.

فتاح افزود: به عنوان عیدی دیگر امروز به هر خانواده این روستا که شامل هزار خانوار است، یک کارت هدیه تقدیم می‌شود.

رییس بنیاد مستضعفان که دیروز (دوشنبه) وارد مرکز خراسان جنوبی شد، امروز در دومین روز سفرش به همراه رییس بنیاد مسکن کشور در روستای مرزی نوغاب شهرستان درمیان حضور یافت تا توافق‌نامه احداث ۲۰ هزار واحد مسکن محرومان با مشارکت بنیاد مستضعفان و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در سراسر کشور از این منطقه اجرایی می‌شود.

دیدار با نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی، شرکت در شورای انسجام‌بخشی واحدهای تابعه بنیاد مستضعفان، بازدید از روند اجرای طرح‌های محرومیت‌زدایی شهرستان درمیان به عنوان منطقه هدف بنیاد علوی، بازدید از اراضی در اختیار بنیاد مستضعفان در شهر بیرجند و حضور در نشست جمع‌بندی از برنامه‌های فتاح در این سفر ۲ روزه است.